Kcal til måltider

Du læser en tråd i debat > kost

Kcal til måltider
Hvor mange kalorier indeholder jeres typiske morgenmad, frokost og aftensmad henholdsvist?

Altså jeg plejer at få 350-400 til morgenmad, 350 til frokost og 500 til aftensmad. Jeg har dog hørt at morgenmaden skal være det største måltid og aftensmaden det mindste.

Så ville lige høre hvordan jeres fordeling ser ud?

Knus
13 år15. juni 2011 kl. 09:35
re: Kcal til måltider
Jeg må indrømme, at jeg ikke bruger eller lægger så stor vægt på fordelingen - jeg spiser aldrig morgenmad, så dagens første måltid starter for mig her kl. ca. 12 og det er typisk 50 g havregryn, 10 g rosiner og 150 g minimælk, tror det er omkring 165 Kcal og så spiser jeg ellers når min mave skriger af sult i løbet af resten af dagen - Min aftensmad er også det største måltid for mig - typisk mellem 300 og 400 Kcal - jeg spiser omkring mellem 1000 og 1100 Kcal. i døgnet :O))
13 år15. juni 2011 kl. 10:45
Hovsa, der skulle stå 265 Kcal til frokost :O))
13 år15. juni 2011 kl. 10:49
jeg har heller ikke gået så højt op i det......for det er jo individuelt........nogen spiser meget til morgen det har jeg aldrig gjort.......nu prøver jeg at taste tidsbestemt måltider ind........for mig betyder aftenmåltidet.....mest.... det med at aftensmaden skulle være mindst har jeg aldrig hørt......det må være dem der spiser megeet først på dagen ? jeg spiser og drikker intet efter kl 20.
13 år15. juni 2011 kl. 11:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });