Slik og usunde sager

Du læser en tråd i debat > kost

Slik og usunde sager
Hej...Jeg er har været i gang med mit vægttap i godt og vel to måneder nu, og i den tid har jeg ikke spist nogen form for slik, kager og hvad der ellers høre den usunde kategori til. Nu har jeg besluttet mig for at jeg godt kan unde mig selv lidt en gang imellem, men hvor mange gange og hvor meget slik, kager osv. spiser i om ugen uden at i tager på?

(Jeg dyrker motion 5 gange om ugen hvor jeg løber i 30 min+plus at jeg går hver dag tur på 45 min.)
13 år13. juni 2011 kl. 20:52
re: Slik og usunde sager
Jeg har smidt 11,4 kg siden d 28 januar og har i dag en BMI på 23,5 - jeg spiser lidt vingummier næsten hver aften, uden at tage på af det - hver fredag holder jeg stadig hyggeaften og spiser en hel kasse Toffifee + en halv pose Lakridskonfekt - Ja føj, men jeg mener ikke, at man skal undlade de ting, som man virkelig holder af, bare fordi man skal tabe sig, for hvad sker der så bagefter ?? - det handler om, at finde en god balance i tingene, så man kan leve sådan fremover også, så und du bare dig selv lidt hygge :O))
13 år13. juni 2011 kl. 21:03
re: Slik og usunde sager
Det kommer an på om du kan styre det. Hvis du sagtens kan spise slik og chips hver fredag plus et lille stykke kage når du bliver budt, uden at det tager overhånd, skal du jo bare vurdere om du har plads til det i kalorieregnskabet.

Jeg kan ikke tåle det - da det vil genstarte min sukkerafhængighed. Jeg får dog (lidt for tit) is og et lille stykke kage, uden at det går helt galt.

Du er nødt til at prøve dig frem, for at se hvad der passer til dig. Det er dog sjældent en god ide at være helt afholdende, da det så pludselig bliver meget interesant at få det man ikke må :-)
13 år13. juni 2011 kl. 21:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });