Hyldeblomst

Du læser en tråd i debat > kost

Hyldeblomst
Hjemme ved mig har vi et fint hyldebærtræ i haven. Jeg er blevet stærkt afskrækket af bærrene efter min far lavede bær-bær-bær tre dage i træk (ad!), men jeg har det fint med blomsterne.
Problemet er så, at alt der laves med dem virker til at være hyldeblomstsaft - ikke videre sundt, må man desværre sige.
Er der nogen der kender alternativer, hvad kan vi bruge alle blomsterne til? :)
13 år11. juni 2011 kl. 19:22
re: Hyldeblomst
Jeg vil prøve at lave hyldeblomstte, hvis jeg kan finde en god måde at tørre dem på..
Hyldeblomster i pandekager, har jeg også fundet, der bruges bare ikke særligt meget.

Andre idéer?
13 år13. juni 2011 kl. 09:54
Jeg lavede også masser af hyldeblomstsaft sidste år og det smagte rigtig dejligt, men du har ret i at det er ret fedende med alt det sukker. Jeg har heller ikke rigtig fundet ret mange andre ting der kan laves af dem. Dog har jeg tænkt mig at lave et par liter saft igen i år. Der er jo ingen der siger de skal drikkes med det samme så i ny og næ er det rigtig dejligt at kunne byde på lidt hjemmelavet hyldeblomstsaft i stedet for eks. en øl.
13 år19. juni 2011 kl. 10:01
Du kan jo lave hyldeblomstsaft på flydende sød/ perfect sød i stedet for sukker. Er ret sikker på at det der Perfect sød ikke indeholder kalorier, og det er heller ikke særlig dyrt. For et glas kold hyldeblomst saft er nu dejligt i sommervarmen.
13 år19. juni 2011 kl. 12:25
Rigtigt, at det ikke gør det store en gang imellem, men det er jo stadig ikke særligt sundt ;)

Jeg bruger ikke kunstige sødemidler :)
13 år19. juni 2011 kl. 16:14
Hej igen,

Jeg faldt tilfældigvis over God Aften Danmark i går, der lavede Camilla Plum, hvad der lyder som, en meget lækker krydderurtesalt med hyldeblomst. Ingen sukker eller kunstige sødemidler :D
13 år22. juni 2011 kl. 15:38
Fandt den, det må være denne: dr.dk

Tak for det, ser godt ud! :)
13 år22. juni 2011 kl. 16:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });