Spændende idéer til morgenmad?

Du læser en tråd i debat > kost

Spændende idéer til morgenmad?
Hej

Jeg synes det er svært at finde på noget spændende morgenmad. Derfor ville jeg gerne høre hvad i får at spise, både til hverdag og i weekenden.
Jeg vil jo gerne have en sund morgenmad, og at spise sig mæt i boller, virker ikke som den bedste idé. :)
13 år9. juni 2011 kl. 19:24
re: Spændende idéer til morgenmad?
Jeg kan rigtig lide cultura natural med hjemmelavet mysli. Jeg fylder en bradepande med grove havregryn, solsikkekerner, hørfrø, sesamfrø og hasselnødder. I en kasserolle koger jeg farin, kanel, vand og neutral olie. Det hælder jeg over blandingen i bradepanden og bager det i ovnen ved 200 grader og rører rundt i det hvert kvarter.
Man skal selfølgelig lige bemærke at man kun må spise 1-2 dl yoghurt og 1 spsk mysli til morgenmad, da myslien har mange kalorier.

Ristet levebrød rugbrød med hårdkogt æg. Evt. ost på rugbrødet med 10% fedt.

Alternativt Rågi fuldkornsknækbrød med 10% ost - du må spise mange flere knækbrød end stykker rugbrød.

Levebrød grovboller er sunde nok - MEN 1 enkelt bolle vejer meget i gram og koster 7-800 KJ

Og så kan du jo supplere med grøntsager.
13 år10. juni 2011 kl. 15:16
Prøv også kødpålæg på dit brød til morgenmad
13 år10. juni 2011 kl. 15:17
Noget jeg synes er rigtig lækkert og sundt, er havregrød med kanel og æble..

Det er 2dl havregrynd, 2dl skummetmælk, et halvt revet æble, en tsk kanel lidt salt og en spsk sukker :)
13 år12. juni 2011 kl. 17:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });