Jeg gør noget forkert.

Du læser en tråd i debat > kost

Jeg gør noget forkert.
Jeg ved jeg gør noget forkert.. Min kost er ikke optimal. Jeg spiser ikke varieret nok, men det er så svært at ændre tankegang og mønstre.
Jeg spiser imellem 1200-1400 kcal om dagen.(lidt mere i weekenderne)
Jeg vejer 50 kg og er 1.63. - er 17 år og en pige.
Mit fedt sidder omkring maven, hofter og lår. Det er slet ikke fast. Jeg løber få gange om ugen, da jeg ikke rigtigt må løbe så meget. Går ofte meget, mit arbejde er stående og i 2-6 timer. (Hos en bager).
jeg spiser mange grøntsager, rugbrød, frugt, havregryn, fisk og kød. Men oftest er det ikke så varieret. Desværre. Men vi har ingen vægt, så det er hammer svært at vide hvor jeg ca. skal spise af de forskellige ting!Hmm..
Men hvorfor kan min krop ikke være mere fast?
Jeg føler virkelig jeg kæmper for det. Men jeg kan slet ikke lide det jeg ser i spejlet. Udover at jeg har lægmuskler(hmmmm).
Jeg spiser oftest;
kl 9.30 Havregrød + frugt (200kcal)
kl 12.30 2 skv rugbrød, 40 gr, ørred filet, en skv. filet og en skv kylling. (300 kcal)
kl 15.30 a28, havregryn + frugt (200 kcal)
18.30 en pose grøntsagsblanding, en hvidkålsroulette og et æg (400)
kl 21.30 en bolle med pålæg (200)

- Hvad gør jeg forkert :( .. Jeg ved ikke hvordan jeg skal tælle kalorierne i eks. nødder og sådan .. Hmmm..
13 år4. juni 2011 kl. 23:19
re: Jeg gør noget forkert.
I stedet for at fokusere så meget på vægt og kalorier, så dyrk noget styrketræning. Det strammer op og giver muskler. Spis hertil noget proteion, så du kan få bygget dine muskler op, og gøre dem mere markante. Det er absolut ingen grund til at gå ned i vægt, når du allerede er slank. Du kunne evt. skære lidt ned på kulhydraterne, da det oftest er dem der sætter sig på maven. F.eks. kunne du droppe din bolle sent om aften, og drikke en smoothie, spise lidt nødder, eller tage et stykke frugt.
13 år4. juni 2011 kl. 23:23
re: Jeg gør noget forkert.
Jeg vil goså sige at du bestemt ikke behøver at tabe dig mere, men det lyder til at det halter lidt på motionsfronten. Overvej at melde dig til et opstramningshold i fitnesscenteret (f.eks. stram op, mave/balle/lår og hvad du nu ellers hedder de forskellige steder) eller køb en af de der træningshulahopringe (ikke de alm. lette plastik nogen) og øv dig med den 5-10 min. hver/hveranden dag. Så styrker du dine muskler, de vil fremstå mere tonet og fordi de vokser vil de også skubbe dit fedt ud så du generelt bliver strammere rundt omkring.

Hvis du vil vide hvor mange kalorier der er i nødder kan du enten skrive dem ind her eller søg på google på kalorietabel og du finder en masse sider hvor der er tabeller over alverdens fødevarer. Så er det bare at finde nødderne og tjekke.
13 år5. juni 2011 kl. 08:56
re: re: Jeg gør noget forkert.
Mange tak for svarene begge to.

- Jeg syntes bare min energi er flad. Jeg overskuer ikke rigtigt motion. Jeg ved at det er vejen frem! Meen, føler bare at min krop er så tung og dum. Jeg vil super gerne have mere overskud!
13 år5. juni 2011 kl. 17:10
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år6. juni 2011 kl. 00:56
En af grundene til at du måske er flad for energi kan være at du har ligger i underskud for længe på trods af et meget lavt bmi.. Ved det ikke, men sådan er det med mig hvis jeg vejer for lidt eller ikke spiser nok eller en kombination som det jo oftest er.
13 år6. juni 2011 kl. 13:15
Ja, jeg holder med de andre. Styrketræning! Det er faktisk også det der forbrænder mange kalorier, hvis man træner de store lårmuskler osv. Der er gode cirkler og der er onde cirkler. Hvis man er inde i den onde cirkel med ikke at træne virker det ubehageligt og uoverskueligt! Det kræver noget vilje og tid at bryde det. Men når man kommer rigtig i gang med træning kan man komme ind i en god cirkel, der gør det nemmere at holde ved. Man kan mærke man får overskud og man bliver bedre fra gang til gang. Det bliver ikke længere en overvindelse hver gang man skal afsted.
Så lige en sidste ting. Prøv lige at stille dig op foran et spejl og tag " jeg kan ikke lide min krop brillerne" af et øjeblik! Du er en slank pige, der går op i hvad du spiser. Jeg er sikker på, du ser godt ud! Måske har du en lille bitte topmave, men måske har du smukke skuldre, flotte øjne eller en masse andre ting!! Prøv lige at kigge på dem en gang imellem! Læg mærke til de gode ting! Man kan spilde meget tid på at være ked af det man ikke har, og glemme, det man har ;o)
Held og lykke med at finde noget træning du synes er sjovt og effektivt.
13 år7. juni 2011 kl. 08:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });