#2 af Mrsjag (slettet)
Grove vs. fine grøntsager
Du læser en tråd i debat > kostMrsjag (slettet)
re: Grove vs. fine grøntsager
Kaal er en grov groentsag, men det kommer an paa hvilken slags. Spidskaal indeholder ikke nok kostfibre til at v;re en grov groentsag.
Umiddelbart kan jeg ikke komme paa noget tip til hvordan du kan kende forskel, med mindre du kender kostfibre pr100 g af groentsagen, som skal vaere 2 gram eller mere for at det er en grov en af slagsen.
Umiddelbart kan jeg ikke komme paa noget tip til hvordan du kan kende forskel, med mindre du kender kostfibre pr100 g af groentsagen, som skal vaere 2 gram eller mere for at det er en grov en af slagsen.
13 år11. maj 2011 kl. 15:06
Bente (slettet)
13 år11. maj 2011 kl. 21:42
Nammenamsie (slettet)
Tak for svaret til jer begge..
Det giver god jo mening at det har noget med kostfibrene at gøre..
Linket til siden virker dog ikke :)
Det giver god jo mening at det har noget med kostfibrene at gøre..
Linket til siden virker dog ikke :)
13 år12. maj 2011 kl. 12:21
Bente (slettet)
Hej igen.
prøv at skrive dette ind i adresselinien og søg så på internettet, så kommer der en fin pdf side, frem som du kan gemme. :-)
[url]Fiberindhold i grøntsager [/url]
prøv at skrive dette ind i adresselinien og søg så på internettet, så kommer der en fin pdf side, frem som du kan gemme. :-)
[url]Fiberindhold i grøntsager [/url]
13 år12. maj 2011 kl. 19:19
Nammenamsie (slettet)
Super, tak! :o)
13 år12. maj 2011 kl. 20:05
Jeg har lige tastet noget spidskål og squash ind, og begge dele kan jeg se ryger under betegnelsen fine grøntsager.. Jeg har ikke kæmpe meget forstand på hvad der er hvad - ved at sådan noget som broccoli, gulerødder mv. er grove grøntsager - men troede egentlig også at kål, generelt, var i denne kategori!?
Er der nogen der har et lille tip til hvordan man kan kende forskel? :)