Lækkersult

Du læser en tråd i debat > kost

Lækkersult
Det sker jo man (jeg) bliver lækkersulten af og til. Spisser IKKE sklik og kager, men mangler nogle alternativer. Sommetider spiser jeg en skive kanel knækbrød eller et par sukkerfri bolcher.

Hvad gør i andre - jeg trænger til lidt (sunde) alternativer?
/Helle
13 år1. maj 2011 kl. 15:41
re: Lækkersult
Jeg drikker/spiser en smothies eller som det hedder herhjemme is. Altså ikke rigtig is, men frosne bær blendet med mælk, så bliver det næsten som en sorbet is. Jeg bruger især (fortiden) blåbær... det er bare så lækkert.

Hvis jeg ikke gider lave det, så tager jeg lidt rosiner, en sød pære eller appelsin.
13 år1. maj 2011 kl. 16:26
Jeg spiser lidt forskellige ting.

feks.
Frugt med yoghurt rørt med enten vanille eller cacao.

Frosne jordbær, til en slags is, blendet med mælk eller yoghurt evt med en moden banan med i, så kan sukker eller sødemiddel spares. :-)

Grønsager som gulerødder, peberfrugt, bladselleri i strimler/ bjælker med en god dip, lavet af mager skyr eller græsk yoghurt.
Eller laver humus som dip.

Jordskokker, kartofler og andre tyndskåret grønsager bagt på en bageplade til chips uden brug af olie og salt..

forskellige tørrede frugter og nødder, dog max en håndfuld for de feder ret pænt.

Græskar kerner & solsikke kerner køber dem med skal på, bruger energi på at bide skalden af og så bliver mængden ikke så stor. ( En last jeg har fået mens jeg boede i Spanien. :-)

laver popkorn i microovnen uden brug af fedt i en Palomitero ( corn popper) som jeg har købt i spanien.
Mvh Bente
13 år1. maj 2011 kl. 16:32
Sun lolly omkring 55 kcal i sådan en
13 år1. maj 2011 kl. 19:24
Jeg laver også en smoothie, som oftest består af:
- 1 dl. Cheasy yoghurt 0,1% med vaniliesmag
- 30 g. frosne jordbær - usukrede
- 30 g. frosne blåbær - usukrede

Jeg blender alle ingredienser, og vupti! Så har jeg mig en lækker frugtsmoothie med vaniliesmag - den mætter og der er ca. 350 kj i - hvis jeg husker rigtigt :)

Ellers er lidt mandler også gode.
13 år1. maj 2011 kl. 19:30
Jeg rører et fedtfattig surmælksprodukt (skyr, fromage free, kvark eller A38 ) op med sød og vanillePULVER og så kommer jeg udvalgte stk frugt i som er skåret ud i fine små tern...
Nu er jordbærene kommet og und dig selv en bakke. Du køber jo ikke chips eller slik.
KH Lisbeth
13 år3. maj 2011 kl. 14:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });