#2 af Smidt (slettet)
DROP BRØD, PASTA, RIS OG TAB DIG UDEN BESVÆR!
Du læser en tråd i debat > kostSmidt (slettet)
re: DROP BRØD, PASTA, RIS OG TAB DIG UDEN BESVÆR!
Hvad spiser du så i løbet af dagen? Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at spise brød flere dage i træk.
13 år30. april 2011 kl. 14:14
Need2befit (slettet)
Er helt enig med dig!
Jeg har ikke spist brød, pasta, ris, majs & sukker & min mave har aldrig set bedre ud!
& det er i 4 mdr. jeg har undværet dem... selv om jeg er en stor ris-fan! :D
Jeg har ikke spist brød, pasta, ris, majs & sukker & min mave har aldrig set bedre ud!
& det er i 4 mdr. jeg har undværet dem... selv om jeg er en stor ris-fan! :D
13 år30. april 2011 kl. 14:53
bruger slettet
Må man spørge hvordan jereskostplaner ser ud på en normal dag? Altså spiser i bare kun grøntsager, frugt og kød? Hvad med havregryn, spiser I heller ikke det?
Og mælkeprodukter og den slags, er det også no-go?
Hvad får I så jeres behov for fibre og fuldkorn dækket igennem?
Og mælkeprodukter og den slags, er det også no-go?
Hvad får I så jeres behov for fibre og fuldkorn dækket igennem?
13 år30. april 2011 kl. 17:10
mopsie
Det er fuldstændigt rigtigt at kiloene ofte forsvinder lynende hurtigt hvis man dropper den stivelsesholdige føde.
Når det så er sagt er er det ikke nødvendigvis det der er det bedste. Vi skal have nogle kostfibre jeg syntes også at flere og flere af de mennesker der ved noget om enæring anbefaler at man ikke skærer al stivelsesholdig mad væk. Og jeg vil for alt i verden ikke undvære brød og pasta, men alt med måde.
Jeg syntes at det bliver sådan lidt for "kur" agtigt hvis man ikke må spise disse ting. Det handler i hvert fald for mig om at finde en levemåde og en kost jeg kan leve med resten af livet, og tror ærlig talt at det er de færreste der kan leve uden brød og andet.
Men jeg forstår godt dit budskab Kærsner, det er en god måde lige at sætte gang i vægttabet på igen.
Når det så er sagt er er det ikke nødvendigvis det der er det bedste. Vi skal have nogle kostfibre jeg syntes også at flere og flere af de mennesker der ved noget om enæring anbefaler at man ikke skærer al stivelsesholdig mad væk. Og jeg vil for alt i verden ikke undvære brød og pasta, men alt med måde.
Jeg syntes at det bliver sådan lidt for "kur" agtigt hvis man ikke må spise disse ting. Det handler i hvert fald for mig om at finde en levemåde og en kost jeg kan leve med resten af livet, og tror ærlig talt at det er de færreste der kan leve uden brød og andet.
Men jeg forstår godt dit budskab Kærsner, det er en god måde lige at sætte gang i vægttabet på igen.
13 år30. april 2011 kl. 17:31
Need2befit (slettet)
Vil lige sige, at det kun er lyst brød jeg ikke spiser...
Kan godt finde på at spise 1-2stk knækbrød med fuldkorn, men det er ikke så tit.
Havregryn, hader jeg efter jeg har spist det nogle gange med vand...
Kan godt finde på at spise 1-2stk knækbrød med fuldkorn, men det er ikke så tit.
Havregryn, hader jeg efter jeg har spist det nogle gange med vand...
13 år30. april 2011 kl. 18:06
KatiaK (slettet)
Hvordan ser min kost ud? I kan bare kigge. Lige nu er jeg i perioden hvor jeg spiser hjemmebagt rugbrød hver morgen, men det bliver til omkring 30 gram, og dermed er fiber i kosten rigeligt dækket ; ) Guleroder har jo også fibre, og mange andre grove grønsager også. Frokost og aftensmad klarer jeg med kød og grønsager til. Uden kartofler, uden pasta, og uden ris.
Jeg kan godt spise kartofler og ris, bare ikke i den periode hvor jeg vil af kiloerne i en fart ; )
Med venlig hilsen.
Katia
Jeg kan godt spise kartofler og ris, bare ikke i den periode hvor jeg vil af kiloerne i en fart ; )
Med venlig hilsen.
Katia
13 år30. april 2011 kl. 18:21
KatiaK (slettet)
Desuden har jeg droppet sukker! Det er meget vigtig hvis man vil af med kiloerne ; )
13 år30. april 2011 kl. 18:22
calcit
I 2006 tabte jeg mig helt fra alt stivelsesholdig mad. Jeg husker hvor specielt det var efter lang tid at spise en kartoffel....det glemmer jeg aldrig det føltes ikke godt. Siden dengang har det ikke været svært at droppe brød selvom jeg elsker hvidt brød og kager......
Synes da at overskriften er for letbenet det kræver altid en masse tålmodighed at tabe sig.....men det viser de forskelle som der har været i tidens løb....og i gamle dage da alle kure startede med skrabet brød sågar ristet brød med minarine........
Da jeg startede her undrede det mig at alle spiste så meget knækbrød......
Synes da at overskriften er for letbenet det kræver altid en masse tålmodighed at tabe sig.....men det viser de forskelle som der har været i tidens løb....og i gamle dage da alle kure startede med skrabet brød sågar ristet brød med minarine........
Da jeg startede her undrede det mig at alle spiste så meget knækbrød......
13 år1. maj 2011 kl. 00:03
Louise79 (slettet)
Jeg vil give dig ret, det er lettere at tabe sig på en kost der indeholder små mængder stivelse.
Jeg har selv tabt godt 30 kilo, og har nu været vægtstabil siden sommeren 2010. Jeg har brugt madital og regnet kJ mm, men noget af det der virkelig har rykket er at jeg har skåret kraftigt ned på stivelse.
Ligesom Kærsner er jeg glad for brød, men spiser meget små mængder af det, selv nu hvor jeg er vægtstabil. Det stivelse jeg får er primært i form af knækbrød med ost om aftenen, og så lidt nudler/ris/pasta til min aftensmad. Knækbrødet er hjemmebagt og fyldt med fuldkorn.
Resten af dagen spiser jeg frugt, grønt og mælkeprodukter. Jeg spiser ikke kød, da jeg er vegetar.
Jeg får rigelig med kostfibre, i hvert tilfælde i følge beregningerne her på siden. Fuldkorn får jeg naturligvis ikke så meget af, men har det fint nok alligevel.
Jeg oplever at jeg har det bedre i kroppen når jeg ikke spiser ret meget stivelse, min mæthedsfornemmelse er anderledes, mit blodsukker er mere stabilt (Har diabetes så målet blodsukker mange gange om dagen) mine problemer med mavesyre er meget mindre - så snart jeg spiser alm brød, også selvom det er fuldkorn, så får jeg problemer med halsbrand etc.
Jeg har selv tabt godt 30 kilo, og har nu været vægtstabil siden sommeren 2010. Jeg har brugt madital og regnet kJ mm, men noget af det der virkelig har rykket er at jeg har skåret kraftigt ned på stivelse.
Ligesom Kærsner er jeg glad for brød, men spiser meget små mængder af det, selv nu hvor jeg er vægtstabil. Det stivelse jeg får er primært i form af knækbrød med ost om aftenen, og så lidt nudler/ris/pasta til min aftensmad. Knækbrødet er hjemmebagt og fyldt med fuldkorn.
Resten af dagen spiser jeg frugt, grønt og mælkeprodukter. Jeg spiser ikke kød, da jeg er vegetar.
Jeg får rigelig med kostfibre, i hvert tilfælde i følge beregningerne her på siden. Fuldkorn får jeg naturligvis ikke så meget af, men har det fint nok alligevel.
Jeg oplever at jeg har det bedre i kroppen når jeg ikke spiser ret meget stivelse, min mæthedsfornemmelse er anderledes, mit blodsukker er mere stabilt (Har diabetes så målet blodsukker mange gange om dagen) mine problemer med mavesyre er meget mindre - så snart jeg spiser alm brød, også selvom det er fuldkorn, så får jeg problemer med halsbrand etc.
13 år1. maj 2011 kl. 09:32
Men de perioder hvor jeg udelukker helt brødet, så sker der virkelig noget med vægtabet ; )
Måske kan I prøve det, hvis I synes at det gå for langsomt med vægttabet ; )
Held og lykke!
Mvh.
Katia