#2 af Mrsjag (slettet)
Er kogte gulerødder, no go??
Du læser en tråd i debat > kostMrsjag (slettet)
re: Er kogte gulerødder, no go??
Jeg har kigget lidt på nettet.
Det jeg kan finde frem til et, at gulerødder er god slanke mad, i sær når de spises rå.
Når man koger dem er de stadig sunde, men man kan spise mange flere af dem før man bliver mæt.
Og gulerødder indeholder flere kcal end de fleste andre grøntsager pga det naturlige sukkerindhold. Så ligesom med alt andet mad, hvis man spiser for mange af dem, kan man tage på.
Det her er noget jeg har fundet på nettet, så jeg kan ikke garantere for om det nu er korrekt, men det giver da mening.
Det jeg kan finde frem til et, at gulerødder er god slanke mad, i sær når de spises rå.
Når man koger dem er de stadig sunde, men man kan spise mange flere af dem før man bliver mæt.
Og gulerødder indeholder flere kcal end de fleste andre grøntsager pga det naturlige sukkerindhold. Så ligesom med alt andet mad, hvis man spiser for mange af dem, kan man tage på.
Det her er noget jeg har fundet på nettet, så jeg kan ikke garantere for om det nu er korrekt, men det giver da mening.
13 år26. april 2011 kl. 01:47
calcit
re: Er kogte gulerødder, no go??
Mener ikke at det er godt for dem med PCO at spise kogte gulerødder os andre kan godt...men alt er jo bedst i uforarbejdet tilstand.
13 år26. april 2011 kl. 09:07
Jeg har hørt at gulerødder skal spises rå ellers danner de stivelse eller...??? Nogen der har viden herom?? ;-)))