Chili opskrift

Du læser en tråd i debat > kost

Chili opskrift
Jeg er kæmpe fan af chili. Og denne opskrift på chili oil synes jeg er fantastisk. Lidt af chilien kan peppe hvad som helst op, alt fra en salat til en rugbrøds mad.

Ca. 1/2 dl olivenolie varmes i en pande.
Der tilsættes chili flager til flagerne har suget alt olien, ca. 1/2-3/4 dl vil jeg tro.
Nu tilsættes finthakket hvidløg og ingefær. Pas på det ikke brænder på.
Til sidst skal den lige have et splash soya og en tsk sukker. Jeg ved godt sukker ikke er godt, men det her laver en stor portion chili og sukkeret gør en stor forskel, både mht til smag og konsistens.
Tag nu chilien af varmen.

Jeg har ændret lidt på opskriften. I den originale skal der mere olie (og ikke oliven olie), og en masse salt. Jeg synes bestemt ikke at der mangler salt, og man kan ikke smage oliven olien.
13 år18. april 2011 kl. 12:12
re: Chili opskrift
Det er tørret chili, du bruger, ikke?
Jeg er vant til at bruge en del frisk chili, men synes, at denne variant lyder spændende :-)
13 år24. april 2011 kl. 00:13
re: Chili opskrift
Jo det er tørrede chiliflager.
Frisk chili er også fantastisk, men lige til denne opskrift er den tørrede bedre.
13 år24. april 2011 kl. 00:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });