#1 af downunderzero (slettet)
mad fra pizzaria ...
Du læser en tråd i debat > kostdownunderzero (slettet)
mad fra pizzaria ...
Jeg skal som overskriften lyder have mad fra pizzaria i aften. Da jeg er vegetar er der ikke så mange valgmuligheder, men i aften står den enten på vegetarpizza eller en falafel rulle. Er der nogle, der har en ide om, hvor mange kcal der er i hver enkelt og om én af disse alternativer er "et bedre valg" end den anden? Hjælp modtages gerne
13 år15. april 2011 kl. 09:21
Linda Skovgaard
re: mad fra pizzaria ...
Hej downunderzero,
Uden at vide det med sikkerhed ville jeg gå efter falafelrullen.
Ganske vist er vegetarpizza rimelig sund :) med dejlige grøntsager på, men al osten på en en pizza giver mange kalorier.. Og der er vel også flere kalorier i pizzabunden end i brødet i rullen?
I rullen er til gengæld dressing, men det burde trods alt være sundere fedt end i ost.
Du kan evt. bede om ½mængde ost på pizzaen/dressing i rullen, der skulle være kalorier at spare :)
Det var mit bedste bud - jeg er spændt på at se hvad andre svarer :)
Uden at vide det med sikkerhed ville jeg gå efter falafelrullen.
Ganske vist er vegetarpizza rimelig sund :) med dejlige grøntsager på, men al osten på en en pizza giver mange kalorier.. Og der er vel også flere kalorier i pizzabunden end i brødet i rullen?
I rullen er til gengæld dressing, men det burde trods alt være sundere fedt end i ost.
Du kan evt. bede om ½mængde ost på pizzaen/dressing i rullen, der skulle være kalorier at spare :)
Det var mit bedste bud - jeg er spændt på at se hvad andre svarer :)
13 år15. april 2011 kl. 09:36
downunderzero (slettet)
Ja det er jeg nemlig også selv, men mange tak for dit svar :) På udbringningskortet står der om falafelrullen:
Husets Rulle Falafel
Med speciel falafeldressing, hjemmelavet falafel-fars
Men så ved jeg ikke, om der er salat i? Plejer der ikke at være det i en rulle?
Husets Rulle Falafel
Med speciel falafeldressing, hjemmelavet falafel-fars
Men så ved jeg ikke, om der er salat i? Plejer der ikke at være det i en rulle?
13 år15. april 2011 kl. 09:46
Chimichanga
Hvis der ikke er salat i er det i hvert fald en kedelig omgang..
Falaflerne er friturestegt så det giver også en del kalorier.. Men mmmm det er lækkert :)
Kaloriemæssigt tror jeg at jeg ville gå efter pizzaen uden ost. Men når det nu skal være så synes jeg du skal vælge det du har mest lyst til at spise, det er nok ikke den store forskel når det kommer til stykket :)
Falaflerne er friturestegt så det giver også en del kalorier.. Men mmmm det er lækkert :)
Kaloriemæssigt tror jeg at jeg ville gå efter pizzaen uden ost. Men når det nu skal være så synes jeg du skal vælge det du har mest lyst til at spise, det er nok ikke den store forskel når det kommer til stykket :)
13 år15. april 2011 kl. 10:47
Superwoman
Hvad med rullekebaben uden dressing? Det er vel alligevel kødet man gerne vil have :-)
Har godt aldrig set en kebab uden salat, så det er der nok helt sikkert....
Har godt aldrig set en kebab uden salat, så det er der nok helt sikkert....
13 år19. april 2011 kl. 20:43