Tilsat sukker overalt!

Du læser en tråd i debat > kost

Tilsat sukker overalt!
Det er jo underligt, at lige meget hvad man køber af færdig madvarer så er der tilsat sukker i... Jeg spiser for det meste kun hjemmelavet mad, men det sker at jeg køber syltede agurker, eller syltet sild, eller noget andet... og med det samme kommer der tilsat sukker på min liste! Jeg var ikke klar over, at sukker er ret obligatorisk i industri fremstillede varer. Nu læser jeg også, at der er også sukker i Nupo!
Jeg vil mene at det slet ikke nødvendigt at industri putter sukker i alting...
Mvh. til alle Jer der ude ; )
Katia
13 år12. april 2011 kl. 19:35
re: Tilsat sukker overalt!
Syltede varer indeholder altid sukker, medmindre du køber dem som er sukkerfrie. Man kan heller ikke selv lave dem uden sukker eller sødemiddel, så bliver de vist for sure:-)

Men du har helt ret i at der kommer sukker i alt for mange ting. Selv slik er blevet sødere med tiden, har jeg læst. Men mange færdigvarer som hvis vi lavede dem selv ikke ville indeholde sukker er tilsat sukker og alt for meget af det. Sukker er billigt, så det må være derfor det bliver brugt så ofte.
13 år12. april 2011 kl. 20:24
det har altid været sådan...tænk på al den søde frugtgrød og metoden man syltede på....
13 år12. april 2011 kl. 21:20
Jeg er født og opvokset i Polen, der sylter man blandt andet agurker og hvidkål uden brug af sukker... smager super godt, men sådan er der er små forskelle fra land til land...
Man må jo holde sig fra færdige retter... selv om de danske syltede agurker smager jo også godt ; )
Mvh.
Katia
13 år13. april 2011 kl. 20:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });