At spise ude?

Du læser en tråd i debat > kost

At spise ude?
Jeg har brug for lidt gode råd/tips til, hvordan man håndtere at spise ude/være på ferie hos familie og venner, som ikke deler den kost, man selv spiser.

Har set flere herinde, som spiser få kulhydrater og relativt meget protein. Hvordan klarer i en familieferie, hvor I ikke styrer indkøb af madvarer, eller hvor og hvornår, samt hvor tit der spises?
Det finder jeg virkelig udfordrende, og har brug for nogle rigtig gode tipd og råd.
13 år9. april 2011 kl. 23:15
re: At spise ude?
Prøver at styre det alligevel..
Hvis du starter med at fortælle, at du er på kur, skal de nok købe lidt ekstra sundt ind, som du kan spise :) .. Ellers er "det ser godt ud" eller "skal vi ikke have" ofte nok til at få det købt, når det er noget 'sundt', sådan er det i hvert fald hjemme hos mig..

Ellers er det jo noget med at tage en masse af det sunde, grønne, og knap så meget af det andet..
13 år9. april 2011 kl. 23:41
Hmm.. Problemet er ikke så meget, at der ikke er frugt og grønt nok. Tværtimod. Har en skøn svigerfamilie, hvor svigermor er vegetar, så ja.
Problemet er mere, at jeg ikke mener, man kan leve at frugt og grønt alene. Da jeg ikke kan tåle mælkeprodukter er det ikke bare lige at tage noget yoghurt/lignende for at få mine proteiner, samtidig vil jeg heller ikke rippe køleskabet for pålæg.
Jeg spiser normalt hver 2-3 time, og de spiser mere 3 uregelmæssige måltider (hvor der nærmere går 4-5 timer mellem)+ snacks.
Det brokker min krops sig godt og grundigt over, så har faktisk været ret svimmel hele weekenden. -Ved ikke helt, hvordan jeg skal håndtere det.
13 år11. april 2011 kl. 00:05
prøv at låne bogen "grønne proteiner" på biblioteket.
13 år12. april 2011 kl. 10:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });