SUSHI!!

Du læser en tråd i debat > kost

SUSHI!!
Jeg er så heldig, at jeg skal ud og spise sushi i aften og jeg glæder mig vildt :)

MEN hvordan er det lige jeg taster sushi ind i systemet her?? Der er jeg nemlig lidt på bar bund!!

Håber der er nogen der kan hjælpe.
13 år31. marts 2011 kl. 14:23
re: SUSHI!!
You're in luck my friend!

Jeg spiser ofte suhsi, elsker det bare :) Jeg har faktisk tastet det ind i programmet, informationerne kommer fra købe pakkerne, så det skulle passe meget godt.
Såfremt at du ikke kan finde min indtastning, så er her info:

155 kcal pr 100 g.

Indhold pr. 100 g.
protein 4,5
kulhydrat 27
fedt 3

De stykker du får på restauranten vejer ca.
1 lille 20 gr (lille maki)
1 stor 25 gr. (nigri, maki)

God tur på restaurant :)
13 år31. marts 2011 kl. 14:35
1000 tak :)

Jeg har tastet det ind, som en vare så kan jeg i hvert fald få tastet ind, hvor mange kalorier jeg får spist. Så skal jeg bare huske at tælle hvor mange jeg spiser ;)

13 år31. marts 2011 kl. 15:47
Jeg elsker også sushi, og har lært at lave det selv, for det er vildt dyrt når man bestiller det på sushi bar.
Jeg har lavet i dag Hosomaki med rejer, altså de små maki ruller med spicy sauce og tiger rejer. Dem kan min datter bedst lide ; )
Jeg har glemt at veje det hele fra starten, for at lave en beregning hvor mange kalorier har de små maki ruller. Men jeg kom i tanke om at veje risen som jeg brugte til en rulle, som bliver til 8 små maki, og det kogte sushi ris til det ene rulle vejede 70 gram, og tre tiger rejer som man normalt bruger til en rulle vejer 10 gram plus 2 tsk. spicy sauce, og en halv tang plade, det vejer næsten ingenting og har vist kun 2 kcal på en hel plade. Jeg spiste 8 små maki, så fik jeg ret mange kalorier gennem risen ifølge madital, men jeg vil prøve på at regne det næste gang jeg laver sushi, og måske lykkes det mere nøjagtig med beregningen af kalorier.
Men hvis nogen ved noget mere om kalorier i sushi vil jeg også meget gerne høre om det ; )
Med venlig hilsen til alle der ude.
Katia
13 år2. april 2011 kl. 23:48
Kathrineb, tak for din info. vedr. sushi ; )
Den vil jeg lige notere mig ; ) Det er svært at finde noget om energi i sushien nogen steder ; )
Med venlig hilsen.
Katia
13 år2. april 2011 kl. 23:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });