Er det jeg spiser godt nok?

Du læser en tråd i debat > kost

Er det jeg spiser godt nok?
Heej. jeg er en ung pige på 20år, som gerne li vil tabe sig 5kg :)
Mit spørgsmål er om det jeg indtager er godt nok ?
Er der nogen der har ideer eller ting som kunne erstattes eller tilsættes elle´r noget så skriv endelig !!

I kan bare gå ind og se i min dagbog hvad jeg har indtaget..

Håber i vil kommenterer :)
13 år30. marts 2011 kl. 20:22
re: Er det jeg spiser godt nok?
Det kunne være værre, men det er nok lige i underkanten.. Kom op på mindst 1200 kcal om dagen, plejer at være rådet herinde :)
13 år30. marts 2011 kl. 21:01
Hej Kamilla ;=)

Jeg synes også du spiser lidt i underkanten. Man skal jo som bekendt passe på med, at spise for lidt da kroppen ellers sætter forbrændingen ned og man tager meget let på igen ;=) Jeg spiser selv 1300-1500 kcal så man mærker overhovedet ikke man er på kur og jeg er aldrig sulten ;=)

Får du nogle gode fedtstoffer ? Det er også vigtigt for din krop, helbred og i et vægttabsforløb.

Er din smiley glad under kostfiber ?

Går du og føler dig sulten ?

Mange hilsner
13 år30. marts 2011 kl. 21:56
Hm, synes 53 kg lyder ret lavt, ifølge dine tal er din idealvægt omkring 54,5 kg? (-:

Og ja jeg er også enig, det er vigtigt at få mindst 1200 kcal om dagen
13 år30. marts 2011 kl. 22:25
Jeg synes det ser meget fornuftigt og sundt ud. En lille håndfuld mandler eller valnødder ville sikre noget sundt fedt og en masse antioxidanter :-)

Jeg er enig i at du måske skal spise lidt mere. Men jeg fornemmer også at det er individuelt om man taber sig godt på 1200 eller forbrændingen går i stå.
jeg taber mig bedre på 1500kcal end på 1200 - go figure. Så hvis du kan tabe dig 5 kg på den kost tror jeg det er helt OK.

Held og lykke med projektet :-)
13 år31. marts 2011 kl. 09:22
læste det sent i aftes mener du godt kan spise flere grøntsager til aften.......
13 år31. marts 2011 kl. 10:53
tak for svarene :)
Min Smiley ved fibre er næsten altid glad.. Sørger også for at prøve at få rigeligt med proteiner.

Mit problem er, at jeg har svært ved at få et kcal underskud på 500 om dagen, hvis jeg spiser mere end de 1100 om dagen.. Selvom jeg synes jeg dyrker motion næsten hver dag..

Fra mandag til torsdag har jeg tabt ½ kg,

I skal sammenligne med, at jeg plejer at spise slik hver eneste dag, lyst brød, masser af ris, pasta, kartofler og andre ting, som mætter utrolig dårligt,.. og plejer maks a få det der svarer til et stykke frugt eller grønt om dagen..

Hvis jeg føler mig sulten plejer jeg at tage noget frugt eller en smootie.. men synes ikke at jeg føler mig sulten.. alle de grøntsager mætter godt :)

Hvad spiser i, i løbet af en dag ?? (gerne inddel det i måltider).
13 år31. marts 2011 kl. 15:11
synes ikke 53kg er for lidt, for 1 år siden lå jeg mellem 49-50 kg, men så langt vil jeg ikk ned igen..
vil rigtig gerne have tabt mig til de 53 og derefter få strammet godt op til det bliver sommer..
13 år31. marts 2011 kl. 15:13
Hej Kamilla

Jeg spiser jo mere end dig men vil gerne komme med et eks på en dags mad ;=) Jeg ligger imellem 1300-1500 kcal.

Kan du heller ikke tillade dig at spise over 1200 kcal , når du dyrker motion. Altså du vil ligge 500 kcal under dit ligevægts indtag ? Det er også en god måde, npr man ikke har så meget at, skulle af med. Mange idrætsudøver der går op i ders krop, bodybuilder også kvindelige, de tager først en masse muskelmasse på og derefter "cutter" de, ved at ligge på 500 kcal under deres ligevægt, for ikke at miste for meget muskelmasse.

Morgenmad: Smothie ( mælk, frugt, banan) eller groft toastbrød med becel og ost + 1-2 frugt

Formiddag: 100-200 gram gulerødder eller agurk

Frokost:Rugbrød med æg, becel tomater og agurk

Eftermiddag; 1-2 frugt eller 100 gram grønsager

Aftensmad: Boller i kary (fedtfattig kød 3-7 % og næsten ingen fedt i sovsen) ris og råkostslat med ananas

sen aften:Yoghurt med frisk frugt

Mange hilsner
13 år4. april 2011 kl. 14:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });