hvornår er kalorieindtaget for lavt?

Du læser en tråd i debat > kost

hvornår er kalorieindtaget for lavt?
Er der én, der faktuelt VED eller kan henvise til litteratur, der beskriver, hvornår man får for få kalorier, så kroppen går i "forsvar" og forbrændingen sættes ned?
13 år30. marts 2011 kl. 15:33
re: hvornår er kalorieindtaget for lavt?
Jeg gør selv det at jeg bruger en test på iform.dk hvor man regner kalorieindtaget ud. som maks indtag.
så vælger jeg min normalvægt under vægt og bruger testen igen og bruger det antal kalorier som minimum kcal.
13 år30. marts 2011 kl. 17:35
jeg får 2443kcal som max og 1838kcal som min.

iform.dk
13 år30. marts 2011 kl. 17:44
Kroppen går i "dvale", når du kommer under 800 kcal (dette gælder for kvinder). Det er minimum som bl.a. NUPO går efter. Det skal altså tilføjes, at kroppen kan ikke holde til det i længere tid af gangen.
De fleste diætister anbefaler indtag omkring de 1200 kcal, hvis det skal gå hurtigt.
Alle mennesker har forskellige basal forbrænding (altså det du forbrænder under alle omstændigheder hver dag), så hvis du er et aktivt menneske, så ligger det naturligvis højere.
13 år31. marts 2011 kl. 20:54
Hej, jeg er 47år, 160 cm høj, min ideal vægt ligger nok på 55-57 kg, jeg har været oppe på 68 kg, jeg tabte her de 8 kg, så mangler jeg endnu 3-5 kg at tabe.
Der bliver advaret meget om at ikke spise for lidt kalorier, så gå vægttabet i stå.
Jeg har lidt svært at nå på de 1200 kcal nu. Jeg har det bedst at slutte dagen på omkring 1000 kcal. Mon er jeg i fare at mit vægttab stopper?
God literatur vedr. emnet efterlyses.
Mvh.
Katia
13 år3. april 2011 kl. 09:52
Dette er et emne der konstant kommer op, forståligt, men man skal ikke gå under 1200kcal med mindre man har en læge indeover. Kroppen vil stoppe op og nære sig af muskelmassen i stedet, og så opnår man at blive "tyndfed" og syg....
Generelt skal en kvinde af almindelig statur have omkring 1900-2100 kcal. Derfra kan man så nedskære med 500kcal ca, og så skal man nok tabe sig fornuftigt! Det vigtigste er at spise ca hver 3 time, og ALLE måltider skal indeholde protein.
Derudover er daglig mótion very important. Og helst vægttræning, det er det der rykker ;)
Håber du kan bruge det!
13 år13. april 2011 kl. 20:02
hov, vægtræning er ca 3-4 gange om ugen, da kroppen skal have en mulighed for at restituere sig, men en god aktiv gågang dagligt er the way ;)
13 år13. april 2011 kl. 20:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });