Pandestegte frikadeller... Som ikke er svinekød & kun 3%fedt.
Du læser en tråd i debat > kostAblanu
re: Pandestegte frikadeller... Som ikke er svinekød & kun 3%fedt.
Du kan enten taste det ind som 'okse, lavt fedtindhold', og så få lidt ekstra minus i vægten i forhold til hvad du tror ;)
Ellers kan du prøve at kopiere oksekødet (find det i listen, du kan kopiere det ude til venstre), og så blot lave om på fedtindholdet og kcal i alt.. Du kan jo prøve at se, hvordan resten af indholdet stemmer overens med hvad der står på pakken :)
Ellers kan du prøve at kopiere oksekødet (find det i listen, du kan kopiere det ude til venstre), og så blot lave om på fedtindholdet og kcal i alt.. Du kan jo prøve at se, hvordan resten af indholdet stemmer overens med hvad der står på pakken :)
13 år29. marts 2011 kl. 18:06
Need2befit (slettet)
Ja, det skulle jeg måske gøre... hvis jeg nu havde beholdt pakken... :/ !
Hvis jeg taster det ind som "okse, lavt fedtindhold" - vil der så være værre kcal end der rigtig er eller omvendt?
Hvis jeg taster det ind som "okse, lavt fedtindhold" - vil der så være værre kcal end der rigtig er eller omvendt?
13 år29. marts 2011 kl. 18:13
bruger slettet
Kan ikke se hvorfor der skulle være færre kalorier i end der i virkeligheden er.. Altså hvis der er 3% fedt så tastes det ind som fedtfattigt, så bør det svare nogenlunde til det madital siger der er i. Altså måske +/- ganske lidt men det vil det være med alting.
Men hvis i tilbereder kødet ligesom frikadeller, altså med æg og mel og hvad man nu putter i, så kan du jo taste det ind som opskrift i stedet... For så vil kalorieindholdet jo blive anderledes...
Men hvis i tilbereder kødet ligesom frikadeller, altså med æg og mel og hvad man nu putter i, så kan du jo taste det ind som opskrift i stedet... For så vil kalorieindholdet jo blive anderledes...
13 år29. marts 2011 kl. 19:13
Need2befit (slettet)
Det gør vi ikke :D... kun 1 æg, ikke mel...
Men tænker sådan, at der kom jo MANGE frikadeller ud af det... Vil ægget så gøre den store forskel?
Men tænker sådan, at der kom jo MANGE frikadeller ud af det... Vil ægget så gøre den store forskel?
13 år29. marts 2011 kl. 19:30
bruger slettet
Nej, det burde ikke gøre nogen betydelig forskel :)
13 år29. marts 2011 kl. 21:08
Need2befit (slettet)
Tak skal I ha'! :D
13 år29. marts 2011 kl. 22:20
Indtil i dag, har jeg tastet at jeg har spist Tulip frikadeller, når jeg har spist frikadeller... Vidste ikke at de var lavet af svinekød....
Men min mor er også på slankekur, så hun har købt oksekød med 3% fedt i. Det laveste man kan komme på...
& jeg vil vide om nogen ved hvad jeg skal taste ind?...
Jeg kan nemlig overhovedet ikke finde ud af at taste en hel madvarer ind selv, altså hvad den er lavet af og hvor mange dit og hvor mange dat...
- Nogen, der ved hvad jeg skal gør?