#2 af nusermor (slettet)
Helt fantastisk kage!
Du læser en tråd i debat > kostnusermor (slettet)
re: Helt fantastisk kage!
Synes den lyder ret lækkert og da jeg i forvejen spiser appelsin hver dag og også elsker mandler og kanel vil jeg helt klart kaste mig ud i den en dag.
13 år28. marts 2011 kl. 21:31
calcit
uha tænderne løber i vand.....men der lyder da ret vådt?
13 år28. marts 2011 kl. 21:38
sidselmojo (slettet)
Man kan se opskriften med billede her:
iform.dk
Vil helt klart også prøve at lave den med kanel, det lyder rigtig godt!
Og så tænker jeg at jeg vil skære den ud og fryse stykkerne ned, så når jeg har lyst til et stykke skal jeg først tø det op, og kommer ikke til at overspise det hele med det samme :)
iform.dk
Vil helt klart også prøve at lave den med kanel, det lyder rigtig godt!
Og så tænker jeg at jeg vil skære den ud og fryse stykkerne ned, så når jeg har lyst til et stykke skal jeg først tø det op, og kommer ikke til at overspise det hele med det samme :)
13 år28. marts 2011 kl. 22:47
Mrsjag (slettet)
Calcit:
Den blev ikke så våd som jeg havde forventet, men tilpas saftig. Her et par dage efter i køleskab er den stadig god, lidt mere fugtig men ikke våd.
Sidselmojo:
God ide med at fryse stykkerne ned enkeltvis! Det vil jeg gøre næste gang.
Den blev ikke så våd som jeg havde forventet, men tilpas saftig. Her et par dage efter i køleskab er den stadig god, lidt mere fugtig men ikke våd.
Sidselmojo:
God ide med at fryse stykkerne ned enkeltvis! Det vil jeg gøre næste gang.
13 år29. marts 2011 kl. 12:02
Kathrineb (slettet)
Jeg har lige lavet den, og det er et kæmpe hit både hos mig og mine gæster:) Den kan klart anbefales (specielt med en smule kanel)!! Jeg synes, at den er en smule våd, men i forhold til kcal indhold - så er den vildt lækker.
Den skal klart laves igen!
Den skal klart laves igen!
13 år29. marts 2011 kl. 16:19
Nu er jeg ikke så meget for at bruge diverse kunstige erstatnings produkter, så jeg var ret så glad da jeg fandt denne opskrift på iform.
300 g øko appelsiner, koges i et par timer til de er møre. Skæres i stykker, evt. sten fjernes og appelsiner blendes med skal og det hele.
100 g mandler blendes fint og blandes med 70 g rør sukker og 1 tsk bagepulver.
De afkølede appelsiner piskes luftige med 3 æg. Alt blandes sammen og bages v. 170 grader i ca 40-45 minutter i en 21x21 firkantet form eller en 24 cm rund form.
Jeg tilsatte desuden noget kanel da jeg er ret vild med det.
Kagen var helt fantastisk! Den skal jeg helt klart lave igen. Jeg skar kagen i 16 stykker, hvert stykke har ca. 80 kcal. Det er jo intet i mod mange desserter der hurtigt indholder 300-500 kcal.
Man skal dog være opmærksom på, at den smager lidt skarpt/bittert pga appelsin skrællen. Jeg tror muligvis jeg næste gang blender appelsinen med kun halvdelen af skrællen på.