PCO (kost unden kulhydrater) (insulin nedsættende kost)
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
re: PCO (kost unden kulhydrater) (insulin nedsættende kost)
Det har jeg nævnt lidt i min tråd for et år siden tabte min søns kæreste sig og spiste efter bogen......og her først på måneden er jeg blevet farmor til en dejlig lille dreng. Så det skete inden for ½ år.Jeg har selv læst bogen og er helt begejstret for den viden.
13 år28. marts 2011 kl. 14:39
MorLisa
Hej Line!
Velkommen :)
Jeg har selv PCO's, og kæmpede i 4 år inden det lykkedes at blive gravid. Jeg vi var gennem flere hormonbehandlinger - men min overvægt gjorde ikke det hele nemmere.. Så jeg besluttede at ville tabe mig 10 kg. inden absolut sidste forsøg. Derfor begyndte jeg på cirkeltræning - SÅ godt! - senere til spinning og fitness.
Jeg nåede at tabe 7 kg - og forbedre min kondition (vigtigt!!!!) - og så begyndte jeg at føle mig syg.. kunne ikke forstå det.. og så var det fordi jeg var gravid!!! :-D Helt naturligt!
Og nu er jeg mor til 2 dejlige piger (2. gang tog det 9 mdr at blive gravid - også helt naturligt) :)
Jeg fortæller det fordi jeg håber det kan give dig lidt blod på tanden - det nytter at komme i form for de fleste :)
Jeg har været ret glad for bogen 'Lev fedt - bliv slank', som også beskriver hvordan man lever med en kulhydrat-fattig kost.
Knus og de bedste ønsker, Lisa.
Velkommen :)
Jeg har selv PCO's, og kæmpede i 4 år inden det lykkedes at blive gravid. Jeg vi var gennem flere hormonbehandlinger - men min overvægt gjorde ikke det hele nemmere.. Så jeg besluttede at ville tabe mig 10 kg. inden absolut sidste forsøg. Derfor begyndte jeg på cirkeltræning - SÅ godt! - senere til spinning og fitness.
Jeg nåede at tabe 7 kg - og forbedre min kondition (vigtigt!!!!) - og så begyndte jeg at føle mig syg.. kunne ikke forstå det.. og så var det fordi jeg var gravid!!! :-D Helt naturligt!
Og nu er jeg mor til 2 dejlige piger (2. gang tog det 9 mdr at blive gravid - også helt naturligt) :)
Jeg fortæller det fordi jeg håber det kan give dig lidt blod på tanden - det nytter at komme i form for de fleste :)
Jeg har været ret glad for bogen 'Lev fedt - bliv slank', som også beskriver hvordan man lever med en kulhydrat-fattig kost.
Knus og de bedste ønsker, Lisa.
13 år28. marts 2011 kl. 19:32
bruger slettet
prøv heede.dk (der skal ikke www foran), der er masser af DDV opskrifter, som er lave på kulhydrater.
13 år28. marts 2011 kl. 20:13
MorLisa
Forresten.... min læge har lige anbefalet mig at leve på en diabetes-diæt pga PCO'en.. Hvis du googler diabetes (sukkersyge), kan du finde diabetesforeningens hjemmeside, hvor der også er opskrfter og mange andre gode råd. Nogle apoteker har også et lille opskriftshæfte for diabetikere - ved jeg fra min bror som har sukkersyge..
13 år29. marts 2011 kl. 15:25
bruger slettet
Ork jo det let :D
jeg har levet 1½ mdr på sådan noget kost :D tabte mig af h-til :D
Æg, bacon, ost, hakket oksekød :D det MUUUMS :D
Så blander du det bare så det passer.. men husk at når du ikke får kulhydrater, så skal du ha højt indat af proteiner og fedt.. ellers vil du gå kold når du skal arbejde hårdt ;)
jeg har levet 1½ mdr på sådan noget kost :D tabte mig af h-til :D
Æg, bacon, ost, hakket oksekød :D det MUUUMS :D
Så blander du det bare så det passer.. men husk at når du ikke får kulhydrater, så skal du ha højt indat af proteiner og fedt.. ellers vil du gå kold når du skal arbejde hårdt ;)
13 år30. marts 2011 kl. 10:53
linelundstouby (slettet)
Hej alle....
Tak for indlæg....spændende at andre stå i samme båd...går straks i gang med at søge information på de hjemmesider i henviser til....
Tak :o)
Tak for indlæg....spændende at andre stå i samme båd...går straks i gang med at søge information på de hjemmesider i henviser til....
Tak :o)
13 år30. marts 2011 kl. 15:18
Jeg er ny bruger her på midital.
Jeg har for 14 dage siden fået konstateret PCO syndrom, om gør at vi desværre ikke pt. kan få børn på naturligvis - men skal ha' hjælp gennem hormonbehandling of evt. kunstig befrugtning.
I den forbindelse har jeg af mine læge på fertilitetsklinikken fået en bog der hedder: Spis dig gravid. Den handler om hvordan man slev kan hjælpe til med at blive mere fertil. Den bygger på at man skal skærer stort set ale kulhydrater ud af sin kost !!! Jer der er her, ved hvad det vil sige og det er bestem ikke en nem opgave - jeg er dog i gan har accepteret det 100%, da målet jo er at få en dejlig baby :o)
Men jeg savner inspiration til opskrifer med lavt kulhydratniveau.
Så hivs i har nogle - kender bøger eller hjemmesider, tager jeg i mod med kyshånd.
God forårsdag til alle.
- Line
Hvis der en nogle i samme både - kan jeg virkeligt anfefale bogen, den er fantastisk.