Protein - Kulhydrat og fedtfordeling i kosten ???

Du læser en tråd i debat > kost

Protein - Kulhydrat og fedtfordeling i kosten ???
Hej nu har jeg lige brug for lidt hjælp - Min vægt har sagt 69, 6 i 6 dage nu, så den står godt nok både stille og fast nu - jeg har ellers tabt 5,4 kg siden 28 januar.

Spiser jeg forkert eller hvad sker der lige ??

Min gennemsnitskost ser således ud på en mdr: 942 Kcal. fordelt på 60g protein - 126g kulhydrat - 17g fedt.

Jeg dyrker ikke motion, men går en lang tur i skoven ca. 45 min, hver anden dag og startede ud med at cykle 10 km på 40 min i forgårs. og vil nok for fortsætte med at cykle hver anden dag :O))

Håber, at nogen kan hjælpe, så mit vægttab kommer igang igen :O))
13 år22. marts 2011 kl. 07:10
re: Protein - Kulhydrat og fedtfordeling i kosten ???
Jeg vel mene at 942 kcal er for lidt. På den måde holder du ikke din forbrænding oppe.

Min diætist siger at man skal have 1200 kcal om dagen. Man kan selvfølgelig godt tage et par dage med mindre, hvis man f.eks. er på Nupo.
men en måned med så lidt kcal det er for meget.
13 år22. marts 2011 kl. 09:14
Jeg tror du spiser alt for lidt. Forstået på den måde at du sætter din forbrænding ned...kroppen indstiller sig på at det igge giver ret meget og sparer så overalt hvor den kan, ergo du taber ikke mere.
Jeg har tidligere tabt 25 kg ved vægtkonsulenternes princip og det virker. Man behøver ikke melde sig ind, det gjorde jeg ikke, jeg brugte bare opskrifterne i bøgerne. Jeg får så noget der ligner 300g protein om dagen, 60 g brød og stort set ingen kartofler, ris og pasta - kun lidt fedt, det der er nødvendigt og så 300g grønsager til frokost og igen til aften.. Gerne meget fist, kylling og kalkun..det var sån' i meget korte træk det...

Men hold ud og sørg for at variere hvad du spiser...

Hilsen Uldsokken
13 år22. marts 2011 kl. 09:32
Jeg er helt enig med boeh87 og uldsokken: du får for få kalorier og din krop tror, der er hungersnød og sætter derfor forbrændingen ned. Desuden mener jeg, du får for lidt fedt. Man skal have 25-27% om dagen - af den gode fedt vel at mærke (nødder, mandler, oliven, avocado) ... så det er ikke fed ost og kager, du skal have. .... ;)) Baseret på de tal, du har skrevet, tror jeg du med fordel kan spise mere protein. Jeg selv får omkring 100-120 g om dagen, så jeg frådser i kød, pålæg, fisk, rejer, tun og fromage frais.... uden ret meget brød vel at mærke. Protein giver stor mæthed og gør at du taber fedt og ikke musker.

Håber du kan bruge mit input.

13 år22. marts 2011 kl. 10:07
Tusind tak for alle de gode svar - Har selv overvejet for lidt fedt i kosten og selvfølgelig også om jeg simpelhen spiser for lidt - programmet siger 1094 Kcal. om dagen lige nu og det når jeg næsten aldrig op på :O((

Jeg spiser min. 600 g. frugt og grønt de fleste dage - derudover spiser jeg meget Fromage Frais med Mysli - om aftenen er vi blevet helt skøre med, kyllingbryst, lidt kryderier og rodfrugter, som vi lægger i en stegepose og så bare ind i ovnen med det ca. 1 time :O))

Jeg kan klemme en tunmad ned, men spiser ellers ikke fisk :O(( - jeg spiser tit 10 g mandler (hele med skrællen på) om aftenen - måske jeg bare skal spise 6 gange om dagen i en periode og ellers sørge for, at få de 1094 Kcal. og måske lidt mere fedt i kosten. :O)

13 år22. marts 2011 kl. 10:55
Min diætist siger mad hver 3. time...... man må ikke gå sulten til måltiderne, så lige nu er jeg ved at gnave mig igemmen 170 g gulerødder og 215 g blomkål... andre mellemmåltider er knækbrød, rugbrød, grøntsager eller et stykke frugt.

Jeg får mellem 1200-1400 kalorier om dagen, så der er plads til lidt af hvert uden at jeg føler jeg lider afsavn, og så cykler jeg 18 km 3-4 gange om ugen. Ellers ingen motion, og det har jeg tabt mig 16 kg på ... det tog ca ½ år, men så er der også plads til et stykke lagkage eller et glas vin indimellem.... så det ikke bliver for surt.

Held og lykke med det.
13 år22. marts 2011 kl. 11:03
Ingeborg59

Hold da op, sikke du cykler og rigtig flot vægttab du har opnået - Jeg spiste en overgang ca. 400 g grønsager til frokost, men pludselig fik jeg kvalme bare af at se på dem - Jeg tror også jeg skal op på flere (6) må måltider om dagen - jeg er ikke god til mellemmåltiderne, så en gulerod eller et æble, som mellemmåltid ville nok gøre underværker her :O))

1200-1400 Kca. om dagen, må man spørge hvad du vejer og hvor høj du er ? - jeg er 164 cm, vejer 69,6 kg og er 54 år :O))
13 år22. marts 2011 kl. 11:47
Jeg er også 164 og vejer 77 kg opg er 51..... jeg starter med grøntsager fra morgenstunden/formiddagen for at nå op på et acceptabelt niveau og jeg spiser oftest 600-900 g grøntsager om dagen. Jeg har diabetes så jeg er forsigtig med frugt.

Nøgleordene for mig er mange proteiner og mange kostfibre, ingen hvide kulhydrater og ingen drikkervarer med kalorier (og heller ingen aspartam), små mellemmåltider og cykling 3-4 dage om ugen. Jeg synes faktisk ikke jeg har lidt afsavn mens jeg har tabt mig og i virkeligheden er det sværere at holde det, så jeg kæmper stadig med et par kilo og bruger madital for at holde stien ren.

13 år22. marts 2011 kl. 12:04
Okay det lyder rigtig fornuftigt, jeg kan godt spise en portion revne gulerødder om formiddagen, men grønsager tror jeg ikke jeg kan få ned så tidligt på dagen, eller måske er det bare mit hoved det er galt med, hi hi - nogle kan jo ligefrem spise varm mad til morgenmad, så måske er det også ens tankegang der skal laves lidt om på :O))

Jeg drikker heller ikke væske med sukker eller Aspartam i og nul pasta, ris og hvidt brød med melklister i til mig tak :O))
13 år22. marts 2011 kl. 20:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });