Svimmel...?

Du læser en tråd i debat > kost

Svimmel...?
Halløj.. Det går rigtig fint med mit vægttab, og er super motiveret! Synes for første gang heller ikke det er et problem at spise sundere/behersket ;)

Men den sidste uge har jeg gået og været lidt svimmel... Kan det evt være for voldsomt et mål at tabe 4,7 kg på en mdr?
Madital siger at min krop behøver et kcal indtag på 1700-noget dagligt - men for at være i 'rette' underskud, skal jeg spise omkr. 1300 kcal.... tænkte derfor om mit mål er for højt....?

Nogen der er klog på det?
13 år21. marts 2011 kl. 18:24
re: Svimmel...?
Hvis du er svimmel er mit bud at så har du enten spist for lidt eller forkert. Hvis dit blodsukker er lavt kan du nemt opleve svimmelhed. Det kan skyldes at det du spiser har sat blodsukkeret i vejret hurtigt og derfor vil blodsukkeret tilsvarende falde hurtigt, det er blandt andet det sukker og hvidt brød gør.
13 år21. marts 2011 kl. 19:09
Svimmelhed kan skyldes du ikke får vand nok. Det kan være nødvendigt hvis du skal op om natten at have et glas vand ved sengen. Jeg kan godt selv være lidt svimmel jeg har den vane at jeg tager en salt pastil det hjælper, men jeg drikker rigeligt.
Svimmelhed skal tages alvorligt og kan føre til fald / besvimelse.
13 år21. marts 2011 kl. 22:23
Jeg smed 17kg på 55 dage, og jeg var sgu svimmel hver dag :D fik de onde head-rush når jeg rejste mig osv.. man må lide for skønheden, det forsvinder når du er færdig med at gå og tabe dig :D
Det kan i mange tilfælde skyldes væskemangel, så dørg for at drik godt med VAND (ikke sodavand, te, kaffe, saftevand osv, bare ren vand) i løbet af dagen, det har kroppen godt af :D
13 år22. marts 2011 kl. 03:38
Hej morLisa, du skal nok sætte dit kcal indtag op og lade vægten falde lidt langsommere!!
Det hjalp for mig!!!
Jeg var også møgsvimmel og det bliver altså anstrengende i længden ;-)
Jeg holder mig til at have 4-600 kcal i underskud om dagen - det fungerer. Dvs de dage jeg træner hårdt kan jeg spise noget mere, de dage hvor jeg ikke laver en sk.. ja der må jeg holde igen... :-)
13 år22. marts 2011 kl. 07:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });