Hejsa (:
Du kan sagtens punkttræne, du kan bare ikke punktforbrænde ;) når jeg træner arme f.eks, så vokser mine ben jo ikke :D når jeg træner arme vokser armene, simpel logik ;)
Problemet er hvis du vil tabe dig på maven.. der bliver du nød til at dyrke en masse motion og så kommer det stille og roligt (:
MEN.. Når du taber dig, taber du automatisk også muskelmasse.. Dvs.. vil du ha markeret mave så skal du ha godt med proteiner i din kost, så lidt kulhydrater som overhovedet muligt, og en mellemting af fedt.. så kan du holde lidt på massen mens du forbrænder lidt fedt (:
Og ang træningen for at få markeret mave, så skal den trænes som hvilken som helst anden muskel.. dvs en træningsdag, en dags pause.. du må IKKE træne samme muskelgruppe to dage i træk, det ødelægger mere end det gavner.. som eksempel må du gerne træne:
Mandag : Arme
Tirsdag : Mave
Onsdag : Arme
Torsdag Mave
osv osv, men du må IKKE træne:
Mandag : Arme
Tirsdag : Arme
Onsdag : Mave
Torsdag : Mave
osv osv..
Håber du forstår lige det her (:
Og så skal den trænes som muskler nu gøres.. dvs trænes i "set"
Det nytter ikke og lave 150 mavebøjninger om dagen, det bliver du udholden af, ikke større af..
3x8 kan du træne.. dvs 3set med 8reps.. :
8 Mavebøjninger
Pause
8 Mavbøjninger
Pause
8 Mavebøjninger
^^ Sådan der skal det gøres.. og hvis du har utrolig let ved at tage 8, så skal du ha mere vægt på.. har du f.eks håndvægte derhjemme, så tag en op under hagen og hold den der med hænderne mens du tager mavebøjningerne.. vægten skal passe med nr 8rep i hver set er utrolig hård, MEN du må ikke gå i fail.. dvs den må ikke være så tung så du ikke kan gøre det..!
og i 3'set skal 8rep være så du VIRKELIG skal anstrenge dig og din mave er HELT smadret.. så er det en god træning, og gør du sådan hver anden dag, så kan du hurtigt opbygge nogle solide mavemuskler (:
Og af føde, ville jeg vælge noget med højt protein i.. Tun i vand f.eks.. smager godt og er rimelig protein holdigt (:
Håber du kunne bruge det (:
Mvh
#2 af bruger slettet
Jeg træner, sådan ca. 1-2 gange om ugen, jeg arbejder og går i skole, så derfor har jeg ikke altid mulighed for det.
Jeg vil gerne træne især min mave op.. ;D ved godt man ikke kan punkt træne...
Hvad er godt at spise før og efter?
Kan I muligvis nævne nogle madvarer?
Da, jeg vil gøre det bedst muligt. :D