Fedtforbrædningssuppe - hvordan beregner man kalorier?

Du læser en tråd i debat > kost

Fedtforbrædningssuppe - hvordan beregner man kalorier?
Jeg har lavet en dejlig fedtforbrædnings suppe. Prøvede på at regne lidt på kalorier, jeg har lavet 2 liter suppe, deraf knap 1 kg er forskellige grønsager, grønsager til sammen har 468 kcal. Men hvad med resten? Jeg har først kogt noget kylling i vandet, fjernet kylling, og brugt vandet til suppen... hvordan jeg beregner hvor mange kcal er der i vandet ? Er der nogen som ved hvad man gør? Jeg køber aldrig færdige supper, og her kan der kun intastes færdige industri supper.
Mvh.
Katia

13 år18. marts 2011 kl. 12:49
re: Fedtforbrædningssuppe - hvordan beregner man kalorier?
Mit gæt er, at der ikke kommer nogen kcal i vandet - eller meget lidt.. For at være sikker kan du evt. taste et par gram kylling med i opskriften :)
13 år18. marts 2011 kl. 20:24
Ja, måske har du ret...men der er jo lille smule fedt i kylling, selvom det må være begrænset hvor meget fedt kan der være i et par kyllinge bryster? Jeg har prøvet at dele min suppe i portioner og til hver portion tilføjer 100 gram hønsekødsuppe. Men jeg aner ikke om det svarer til kcal i virkelighed.
Tak for din respons.
Mvh.
Katia
13 år19. marts 2011 kl. 11:10
Hvis du kigger under info - alle vare, kan du søge på suppe. (og alt mulig andet)
Jeg så at hønsekødssuppe havde 22 kcal/100g.
13 år19. marts 2011 kl. 12:50
Hej, mht fedtindhold i den suppe, du har kogt kyllingen i, er der ikke meget, hvis du kun bruger brystet. Ellers er det en god ide, at lade suppen køle helt af - dagen efter- så har du fedtet på overfladen, hvorefter du lige kan tage det af med en ske, og evt veje det. Så har du en nogenlunde fornemmelse af det til næste gang :-) Hvis du ikke vil tage fedtet af, kan du efter vejningen bare taste det ind som fedtstof.
Marianne
13 år22. marts 2011 kl. 16:00
Super god ide! Tak.
Det må jeg prøve at gøre næste gang ; )
Mvh.
Katia
13 år22. marts 2011 kl. 17:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });