Erfaringer med valleprotein?

Du læser en tråd i debat > kost

Erfaringer med valleprotein?
Jeg har fået anbefalet at tage 25g Valleprotein 30 min efter træning - men er i tvivl om, hvordan jeg bedst gør det... skal det bare røres ud i ½ L postevand eller er der andre måder der er bedre at gøre det på (hvor proteinerne bedre bliver udnyttet)? Håber I har nogle erfaringer I vil dele med mig:)
13 år15. marts 2011 kl. 21:27
re: Erfaringer med valleprotein?
Hvis du indtager lidt hurtige hurtige kulhydrater sammen ved valleproteinet, vil det øge kroppens evne til at optage proteinerne - det betyder meget mere end hvad de er rørt op med, det har egentlig ingen betydning.

De hurtige kulhydrater er jo ellers fyfy i slankesammenhæng, men hvis man vil optimere udbyttet at sin træning og reducere restitutionstiden, så er de uundværlige i det første måltid efter træning.

Af gode grunde ved jeg ikke hvad der sker ude i kvindernes omklædningsrum men ovre hos os er det ret normalt at man snupper sin proteinshake før man går i bad. Og det er faktisk ganske optimal udnyttelse af "det åbne vindue". Af den grund er vand mest praktisk da mælk ikke er lækkert når det har stået i træningstasken en time eller to.

Hvis det er muligt at indtage proteindrikken før, skal du endelig gøre gøre. Jo hurtigere man fylder på tanken efter træningen er slut, jo bedre.

Husk også et rigtig måltid en time efter shaken med langsomme kulhydrater, langsomme proteiner og noget af det sunde fedt.

I øvrigt dejlig at se at der er kvinder som tager træningen seriøst og ikke bare sidder i sofacyklen med Femina og belastningen på trin 1 - når du tyr til proteintilskud tyder det på at du går til vaflerne.
13 år15. marts 2011 kl. 21:48
Lige en kommentar som ikke har med valleprotein at gøre.
gtfh, jeg føler mig stødt over din sidste bemærkning. Det lyder som om du ikke synes at kvinder generelt tager træning seriøst. Og fordi jeg ikke tager proteintiskud er det ikke ensbetydende med at jeg ikke tager træningen seriøst. Jeg styrketræner 3 gange om ugen og klarer det fint uden pulver.
13 år15. marts 2011 kl. 22:17
Jeg er ked af at du føler dig stødt - det var på ingen måde meningen og man kan sagtens træne fornuftigt uden proteintilskud. Med den rigtige styring af kosten er det faktisk slet ikke nødvendigt - men det er let at styre især hvis man ikke har adgang til rigtig mad i "det åbne vindue".

Men at kvinder ikke tager vægttræning seriøst, den påstand vil jeg gerne stå ved - naturligvis med det forbehold at det er generaliserende og derudover er der er helt bestemt sikkert masser af kvinder der giver den gas på løbestierne, til håndbold, svømning, step, zumba osv.

Men jeg står altså ved at mindst 9 af 10 kvinder reelt spilder tiden i vægtrummet fordi de træner med en alt for lille belastning. Om det er skrækken for synlig muskulatur eller noget fra menneskets urtid som gør at det ikke fænger og man er der af pligt og ikke egentlig lyst ved jeg ikke men ugebladenes gentagne myter om lange slanke muskler med lav belastning og mange reps er nok en medvirkende årsag.

Og i de åbne cardioområder er der også mange som intet fornuftigt laver - det er også mange som giver den gas men bare det at sidde og dyrke cardio mens man læser, det er fail. Eksemplet med Femina og belastningen på trin 1 er oplevet i forrige uge og når jeg skimmer til sidekvindens display, er det tit vi er under 5 (af 25). Det er sq ikke i orden især når man samtidigt ligger på 50 RPM.
Det er heller ikke i orden når man til spinning under intervallerne, hører to tøzer der sidder og hyggersnakker og griner. Mellem intervallerne er der fint nok, men imens er det ikke meningen at man har luft til snak.

Og bare for at gentage det: der er mange kvinder der træner fornuftigt!

Og der er i øvrigt også mange mænd som skal have dumpekarakter for deres vægttræning. Det er især de unge knægte som kommer efter skole og træner sammen og skal vise sig over for gutterne. De har flere kg i hænderne end de magter, teknikken er himmelråbende elendig og udbyttet af træningen sølle pga. ovendrevet brug af forced reps. Så det er ikke kun fordi jeg er efter kvinder :-)

De par instruktører som jeg har talt med privat, har i øvrigt været enige i kønnenes forskelligheder så der er andre end mig der deler opfattelsen. Men som stadigvæk er en general betragtning.

Så Giota, at du hører de "de udvalgte" der har set igennem myterne er dejligt, formodentlig hører du så til dem som føler at udbytte af styrketræningen udover de første 3 måneder.
13 år16. marts 2011 kl. 10:24
Tak fordi du tog dig tid til at uddybe din kommentar og tid til at svare mig. Grunden til at jeg føler mig stødt er at jeg tager min træning meget seriøst. Det kan godt være at mange kvinder ikke synes om synlige muskler, men jeg nyder selv at jeg kan spænde mine muskler i armene og så rent faktisk se at de er vokset i den tid jeg har styrketrænet. Og det er fedt at mærke at baller og lår er "hårde" og vide at jeg har arbejdet hårdt for det.
Jeg forstår godt du synes at det er spildt at læse mens man træner, seriøsiteten er ligesom gået fløjten og egentlig kunne vedkommende lige så godt sidde hjemme og læse i et blad.
13 år16. marts 2011 kl. 16:37
Jeg hører lidt til begge grupper.. Hvorfor skal det være alt eller intet? Jeg kan godt finde på at tage til træning uden at være særlig oplagt, og egentlig bare tage det stille og roligt. Men det er da i den grad bedre end at smide sig på sofaen og bare give op!

Jeg tager ikke voldsomt meget belastning på, når jeg styrketræner, pga. svage led der skal trænes langsomt op! Til gengæld giver jeg den max gas til spinning, combat ect. og har ofte ikke engang luft til at snakke mellem intervallerne fordi jeg ikke vil falde for langt i puls.

Ville bare lige give mit besyv med. Bare fordi du ser en der "juller" i fitness centeret er ikke ens betydende med at vedkommende ikke tager sin træning seriøst, men måske har vedkommende haft en højintensitets træning dagen før og derfor har brug for restitution?

Man ved det aldrig hvad der ligger bag.
(selvfølgelig findes der også de typer i beskriver)
13 år18. marts 2011 kl. 11:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });