Kyllingelår, gode ideer søges

Du læser en tråd i debat > kost

Kyllingelår, gode ideer søges
Vi skal have kyllingelår i morgen og normalt kommer jeg bare lidt salt og paprika på og steger dem i ovnen, men det er lidt kedeligt i længden synes jeg. Er der nogen som har nogle gode ideer til tilberedning som er lidt mere spændende?
13 år15. marts 2011 kl. 19:46
re: Kyllingelår, gode ideer søges
Hvis det er uden skind skulle du prøve og lægge dem i 1 æg blandet med ½ dl skummetmælk for derefter og vende det i en raspblandning med krydderier du/i kan lide. (Jeg bruger fx 50gr rasp + 50 gr havregryn og salt, peber, paprika, hvidløg, nogle gange karry) Hvis du lige vender dem på panden inden du putter dem i ovnen så får de en sprød overflade :)
Som dip kan du blande 3 spsk brun farin eller sirup sammen med 2 tsk hvidvinsedikke, 1 spsk vand, 4 spsk ketchup og evt lidt hvidløgspulver eller ingefær.
Jeg plejer at stege fuldkornsris på panden sammen med grønsager og krydderier til retten og det smager himmelsk :)) Vi spiser det ofte, mine børn elsker det, det er sundt og mættende men jeg bruger mest kyllingebryst :)
13 år15. marts 2011 kl. 22:58
Alternativt kan du lave en indisk/sri lankansk karry.
Løg, hvidløg, ingefær, kardemomme kapsler, nelliker, kanelstang, karryblade, en anelse ketchup, frisk chili, chilipulver og karry (gerne en anden karry end den almindelige gule hvis muligt) blandes med lidt olie og ristes lidt. Herfter læg kyllingelår, gerne med skindet taget af, op i blandingen og steg lidt. Hæld vand over og lad det simre i en 30-45 minutters tid.
Det er rigtig lækkert og bestemt slankevenligt. Man kan jo lave brune ris til, jeg plejer bare at spise en bunke grøntsager i stedet.
13 år16. marts 2011 kl. 01:33
I forgårs lavede jeg kyllinglår på denne måde:

Masser af gulerødder skrællet og skåret i tykke stave.
2 løg skåret i både og 2 fed hvidløg hakket.
1 dl soya.
250 ml hvidvin.
Ingridienserne lægges i bunden af et fad, og kyllinglårene ovenpå.
Giv kyllingen et strejf olie og et drys rosmarin.
Ca. en time i ovnen ved 175 grader varmluft.

Vi fik en smule ris til, hvor jeg havde drysset lidt gurkemeje i vandet. Det giver en smuk farve, og ekstra vitaminer - nogen mener at det kan være kræftforebyggende :)

13 år16. marts 2011 kl. 08:16
Sikke nogle gode ideer, tak for hjælpen, nu vil jeg så overveje hvad jeg skal gøre ved dem, der er jo ikke så længe til klokken 18 og maden skal stå på bordet.
13 år16. marts 2011 kl. 16:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });