Sauce

Du læser en tråd i debat > kost

Sauce
Hej. Er der nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal lave en brun sauce... Men den må ikke fede . Hvad bruger man olie ? Margarine? Eller noget andet. Mvh Helan
18 år3. oktober 2006 kl. 10:13
re: Sauce
Et forslag kunne være, at du bruner løg i lidt olivenolie og putter lidt paprika og sennep i, tilsætter vand/bouillon og jævner det med hvedemel eller maizena.
18 år3. oktober 2006 kl. 10:57
re: Sauce
Hejsa Helan, jeg har fundet disse to opskrifter på fedtfattig brun sovs på nettet. Har ikke selv prøvet dem. Engang prøvede jeg at lave en brun sauce! fra en af Anna Larsens bøger - den var god, men kan ikke huske hvordan jeg lavede den! :o)

BRUN SOVS
3 dl minimælk
3 spsk. hvedemel
1 tsk. boullionpasta
Salt og friskkværnet peber
Kulør

(4 pers.)
Ingredienser
3 dl. godt bouillon
2 spsk. hvedemel
1 dl. letmælk
1 spsk. fedtstof
salt og peber
evt. kulør

Tilberedning
Kog bouillonen op. Ryst hvedemelet sammen med mælken i en melryster og pisk jævningen ind i bouillonen. Pisk fedtstoffet i og lad sovsen koge igennem i 5 min. Tilsæt evt. kulør og smag til med salt og peber.
18 år3. oktober 2006 kl. 11:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });