#2 af SundDiæt (slettet)
rosiner?
Du læser en tråd i debat > kostSundDiæt (slettet)
re: rosiner?
299 kcal pr 100 gr. jævnfør:
kalorietabel.dk
Og som med alt andet spiseligt, så feder rosinerne jo, hvis du ikke har "plads" til dem i dit daglige kalorieregnskab.
kalorietabel.dk
Og som med alt andet spiseligt, så feder rosinerne jo, hvis du ikke har "plads" til dem i dit daglige kalorieregnskab.
13 år9. marts 2011 kl. 19:39
bruger slettet
Spis hellere svesker eller abrikoser :) De er sundere.. Ellers er vindruer MEGET sundere og samtidig lækre at spise som snack ;)
13 år9. marts 2011 kl. 20:44
bruger slettet
rosiner bremser din forbrænding.
13 år9. marts 2011 kl. 21:56
bruger (slettet)
åh godt jeg fik spurgt...jeg troede rosiner
er sunde eller lige så sunde
som vindruer,,,,,tak for hjælpen
er sunde eller lige så sunde
som vindruer,,,,,tak for hjælpen
13 år10. marts 2011 kl. 09:17
bruger slettet
Problemet med rosiner er, at de er tørrede. De indeholder meget frugtsukker, fordi de er tørrede og al vandet er fordampet. Man kan nemt spise mange rosiner fordi de er så små, hvorimod man ikke så nemt spiser en så stor mængde af frisk frugt fordi de fylder mere.
Jeg har før spist 15 gram på mine havregryn om morgenen og de har ikke standset min forbrænding, men derimod været en god hjælper til at give lidt sødt i stedet for sukker. Hvis du har plads til dem i dit daglige kalorieregnskab synes jeg du skal blive ved med at spise dem eller du kan evt. begrænse mængden hvis kalorieregnskabet halter.
Jeg har før spist 15 gram på mine havregryn om morgenen og de har ikke standset min forbrænding, men derimod været en god hjælper til at give lidt sødt i stedet for sukker. Hvis du har plads til dem i dit daglige kalorieregnskab synes jeg du skal blive ved med at spise dem eller du kan evt. begrænse mængden hvis kalorieregnskabet halter.
13 år10. marts 2011 kl. 09:28
Ulla Mikkelsen
Jeg er også lige begyndt, at spise 10 g rosiner på mine havregryn om morgenen, så håber sandelig ikke, at det stopper min forbrænding, for så kan jeg godt undvære dem igen :O))
13 år10. marts 2011 kl. 09:33
Ingeborg59
Hvad med at spise sugarsnaps/sukkerærter, gulerødder, blomkål eller rød peber.... det giver godt med kostfibre, holder sulten fra døren, blodsukkeret i ro og giver få kalorier og masser af vitaminer og mineraler.....
Jeg bruger også knækbrød i den situation for ikke at spise usundt eller evt. en banan.
KH
Ingeborg59
Jeg bruger også knækbrød i den situation for ikke at spise usundt eller evt. en banan.
KH
Ingeborg59
13 år10. marts 2011 kl. 10:09
bruger slettet
13 år10. marts 2011 kl. 10:30
bruger slettet
@meol: Der skal altså være en begrundelse for hvorfor rosiner stopper forbrændingen, før jeg tror på det. En ubegrundet påstand i et dameblad er altså ikke nok for mig. Har du set det omtalt andre steder?
13 år11. marts 2011 kl. 13:38
for ikke at lige spise noget usundt
og for at jeg ikke bliver sur/ irr.
for det gør jeg her i starten af en kur
men men feder rosiner endeligt?