#1 af calcit
sund ret
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
sund ret
En ting jeg holder meget af når jeg er på kur er risengrød. Det er let at lave en portion til et par dage og let at varme i mikroovn lige omrørt med lidt vand så det ikke bliver for tørt. Det smager også pragtfuldt koldt med lidt mandelessens og evt. en skefuld god syltetøj. Det mætner utroligt og man kan tillade sig meget.
13 år7. marts 2011 kl. 00:16
Mrsjag (slettet)
re: sund ret
Kan man lave risengrød af brune ris? For jeg går ud fra de almindelige grødris betegnes som hvide ris..
13 år7. marts 2011 kl. 06:41
scwicky
uh jeg elsker også risengrød, men jeg troede egentlig det var ret usundt når man nu laver det på almindelige grødris og minimælk?
Hvis det er sundt så skal vi da have det noget oftere :D
Hvis det er sundt så skal vi da have det noget oftere :D
13 år8. marts 2011 kl. 09:00
Ablanu
scwicky - Det troede jeg også.. Jeg tror, at der med 'sund' menes fedtfattig, den risengrød min mor lavet (fedtfattig mælk + vand + ris) indeholder under 100 kcal pr. 100 g :)
Jeg tror, man tænker på det som usundt, fordi det hverken er særligt varieret kost eller med grønsager :)
Jeg tror, man tænker på det som usundt, fordi det hverken er særligt varieret kost eller med grønsager :)
13 år8. marts 2011 kl. 15:22
calcit
nej risengrød er en udemærket ret når man er på kur og det mætter godt.......det er med at spise lidt varieret og noget man kan lide.....naturligvis lavet som altid på grødris ..det tager jeg da som en selvfølge....
13 år8. marts 2011 kl. 17:28
M_A (slettet)
Men på brune alm. ris eller brune risotto er altså også ganske godt.. Det skal koge lidt længere, men ja.
13 år8. marts 2011 kl. 17:49
Ablanu
Erika - Hvordan laver du det på alm ris?
Min far lavede nemlig det på et tidspunkt, fordi en eller anden havde påstået, at man kunne få det til at være samme konsistens som almindelig risengrød, men det blev mere eller mindre almindelige ris der blot var lidt blødere.. Og det smagte ikke særlig godt..
Min far lavede nemlig det på et tidspunkt, fordi en eller anden havde påstået, at man kunne få det til at være samme konsistens som almindelig risengrød, men det blev mere eller mindre almindelige ris der blot var lidt blødere.. Og det smagte ikke særlig godt..
13 år9. marts 2011 kl. 09:06
Ablanu
Altså alm. ris som i ikke grødris :)
13 år9. marts 2011 kl. 09:06