Protein?

Du læser en tråd i debat > kost

Protein?
Hej allesammen.
Jeg har virkelig svært ved at få nok protein i min kost.
Jeg spiser ikke nok kød (mest fordi det er dyrt, og jeg er studerende, så pengene er små), pålæg vejer ikke særlig meget, og bliver jo spist oven på kylhydrat så som rugbrød, grovbrød, knækbrød og lign. Min forbrænding er virkelig lav, så jeg må maks indtage 1100 kcal dagligt hvis jeg vil ned i vægt. Mit spørgsmål er så: Hvilke madvarer er der mange proteiner i? Og helst nogle med forholdsvis få kalorier og kylhydrat. Håber nogen kan hjælpe.

Vh. Tasha
13 år3. marts 2011 kl. 10:43
re: Protein?
Jeg har fået øjnene op for bla skyr (bland med jordbær og sød etv. med sukkererstatning) og hytteost med rejer/laks og ½ avocado. Æg (undgå ekstra kalorier ved at tage blommen ud), fuldkornsknækbrød m. peanutbutter (mange proteiner, men også højt indhold af (sundt) fedt), protein-bar/shake..
13 år3. marts 2011 kl. 11:06
Linser indeholder mange proteiner og de er gode i supper og gryderetter.
13 år3. marts 2011 kl. 13:15
Magre mælkeprodukter - cheasy youghurt, fromage frais, hytteost. Tun på dåse kan spises med salat i stedet for på rugbrød. Skinke ligeså :-)
13 år3. marts 2011 kl. 13:22
Bælgfrugter som grønne bønner og sojabønner. Jeg ved ikke om man i DK kan købe friske soja bønner, men grønne bønner kan i hvert fald købes billigt frosne.
Og som Giota siger, linser. De købes også billigt, i en grønthandler feks.
Alternativ til skyr kan være fromage frais. Det smager helt fantastisk. Kan evt også bruges som en "dessert", da det har en tyk cremet konsistens, men meget lavt fedtindhold og højt protein indhold.
13 år4. marts 2011 kl. 00:04
Tusind tak for de gode idéer.
Hvad skulle man gøre uden madital. :-)
13 år4. marts 2011 kl. 17:44
Andre her har gode råd mht. protein-mad.. Men jeg hører da andre steder folk brokke sig over, hvis man spiser under 1200? Vil råde dig til at komme lidt højere op i kcal, evt. så hoppe lidt i stedet..