Protein?

Du læser en tråd i debat > kost

Protein?
Hej allesammen.
Jeg har virkelig svært ved at få nok protein i min kost.
Jeg spiser ikke nok kød (mest fordi det er dyrt, og jeg er studerende, så pengene er små), pålæg vejer ikke særlig meget, og bliver jo spist oven på kylhydrat så som rugbrød, grovbrød, knækbrød og lign. Min forbrænding er virkelig lav, så jeg må maks indtage 1100 kcal dagligt hvis jeg vil ned i vægt. Mit spørgsmål er så: Hvilke madvarer er der mange proteiner i? Og helst nogle med forholdsvis få kalorier og kylhydrat. Håber nogen kan hjælpe.

Vh. Tasha
13 år3. marts 2011 kl. 10:43
re: Protein?
Jeg har fået øjnene op for bla skyr (bland med jordbær og sød etv. med sukkererstatning) og hytteost med rejer/laks og ½ avocado. Æg (undgå ekstra kalorier ved at tage blommen ud), fuldkornsknækbrød m. peanutbutter (mange proteiner, men også højt indhold af (sundt) fedt), protein-bar/shake..
13 år3. marts 2011 kl. 11:06
Linser indeholder mange proteiner og de er gode i supper og gryderetter.
13 år3. marts 2011 kl. 13:15
Magre mælkeprodukter - cheasy youghurt, fromage frais, hytteost. Tun på dåse kan spises med salat i stedet for på rugbrød. Skinke ligeså :-)
13 år3. marts 2011 kl. 13:22
Bælgfrugter som grønne bønner og sojabønner. Jeg ved ikke om man i DK kan købe friske soja bønner, men grønne bønner kan i hvert fald købes billigt frosne.
Og som Giota siger, linser. De købes også billigt, i en grønthandler feks.
Alternativ til skyr kan være fromage frais. Det smager helt fantastisk. Kan evt også bruges som en "dessert", da det har en tyk cremet konsistens, men meget lavt fedtindhold og højt protein indhold.
13 år4. marts 2011 kl. 00:04
Tusind tak for de gode idéer.
Hvad skulle man gøre uden madital. :-)
13 år4. marts 2011 kl. 17:44
Andre her har gode råd mht. protein-mad.. Men jeg hører da andre steder folk brokke sig over, hvis man spiser under 1200? Vil råde dig til at komme lidt højere op i kcal, evt. så hoppe lidt i stedet..
Jeg tror nok egentligt ikke helt på det, jeg må få 1.625 kcal om dagen for at have ligevægt på kalorie-skålen, og det er uden motion indtastet. Mon ikke du kan få indtaget lidt højere op uden problemer?
13 år7. marts 2011 kl. 10:38
Lunaba: Hvis jeg vil tabe mig ca. 1 kg i ugen, kan jeg ikke indtage mere end 1100 kcal. Har drøftet det med min læge, og hun har sagt god for det. :-)
13 år8. marts 2011 kl. 11:44
xox - Godt nok, så må det jo være i orden.. Jeg ville nok sætte målet lidt ned (eller aktiviteten lidt op), men ja ja :)
13 år8. marts 2011 kl. 15:17
Er der i øvrigt nogle som kan anbefale noget godt proteinpulver? Det må gerne være noget som kan bruges i bagværk etc.
13 år9. marts 2011 kl. 15:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });