Hjælp til kost :s

Du læser en tråd i debat > kost

Hjælp til kost :s
Hej, jeg har lige spist 230g suppe af hvidebønner...
& da jeg så skal til at indtaste det her inde på madital, er der ikke suppe, men hvide bønner (tørrede), da der ikke er andet vælger jeg at bruge det, meeeeen
230g. hvide bønner er ca. 735 kcal! :O
Ud over det, har jeg spist en grapefrugt, så efter det kunne jeg sådan set ikke spise mere idag...

& det ved jeg ikke er sandt, det er lidt umuligt at det er så mangler kcal. Det kan være det vejer så meget da det er en suppe og "vandet" vejer jo også en del...
Hvad skal jeg gøre?
13 år28. februar 2011 kl. 15:41
re: Hjælp til kost :s
Du kan vælge at indtaste opskriften på din suppe, og så herefter indtaste 230 g af denne.....så burde det passe :)

Og har du ikke en opskrift, så find en lignende på nettet
13 år28. februar 2011 kl. 15:58
Hej LiArTO.

Du går ind på din side og klikker på mad og derefter på ny opskrift - Nu har du mulighed for, at taste din opskrift ind, med alle de ingredienser, som du brugte da du lavede din suppe - Bagefter taster du ind, at du har spist 230 g af din ret - smart ikke :O))
13 år28. februar 2011 kl. 16:01
Hov Kaj1973, vi skrev åbenbart lige samtidigt, men er helt enige kan jeg hører :O))
13 år28. februar 2011 kl. 16:03
Der er stor forskel på vægten af tørrede bønner og kogte, bønner optager som regel sin egen vægt i vand. Hvis du skal være helt præcis skal du veje en der er tørret og en der er kogt. Du kan også gøre det ca, og gå ud fra, som jeg skriver, at halvdelen af vægten er vand. Du har helt sikkert ikke spist så mange kalorier i en portionsuppe, som du har fået ved den indtastning. Det kan du sikkert mærke på mæthedsfornemmelsen, et måltid på så højt et kalorietal, ville gøre dig virkelig utilpas af mæthed. Håber, det kunne bruges:-)
P.S. Det samme glæder iøvrigt ris og pasta, som også optager sin egen vægt med vand mere end dobbelt. Du får et voldsomt højt kalorieindhold, hvis du taster ind for ukogt pasta eller ris, efter de har indtaget en masse vand, og så vejer dem og går ud fra den vægt. Min beregning med pasta er f.eks. at du skal gange eller dividere med 2,3. Det er vægt forskellen på før og efter kogning.
13 år28. februar 2011 kl. 20:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });