Mandler - hurtig hjælp.

Du læser en tråd i debat > kost

Mandler - hurtig hjælp.
Hej, når I spiser mandler, hvor mange g. må man sådan ca. spise om dagen??

& er det den, som hele Mandler - hele afhindet..

Den jeg spiser er hele, rå.?

Nogn der kan hjælpe
13 år26. februar 2011 kl. 14:07
re: Mandler - hurtig hjælp.
omkring 15-20 hele, rå mandler om dagen er fint..
13 år26. februar 2011 kl. 15:41
Hvis du skal tabe dig, skal du holde dig under 100g om dagen
13 år26. februar 2011 kl. 17:29
100g, er også meget :P
13 år26. februar 2011 kl. 18:53
Altså 25g mandler kan jo godt udgøre et fint mellemmåltid synes jeg :) giver vel omkring 150kcal og en hel del sundt fedt :)
13 år26. februar 2011 kl. 19:22
altså 25g. til hvert mellemmåltid?
13 år26. februar 2011 kl. 19:39
Jeg ville nok nøjes med at lade mandlerne udgøre et af mine mellemmåltider i løbet af dagen, men hvis man gerne vil have flere er der jo ikke noget i vejen for også at spise mandler til nogle af de andre mellemmåltider.
I så fald 25g per. mellemmåltid.

Jeg mener at have læst at 50g nødder dagligt, er anbefalet(ikke som nødvendighed), men jeg synes selv at 50g nødder giver en del kalorier som jeg hellere vil bruge anderledes, men det er jo op til den enkelte og til ens kalorieregnskab, det kan jo være svært hvis der også skal være plads til alle de andre ting/næringsstoffer man skal have :)
13 år26. februar 2011 kl. 19:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });