Bøger om kostplanlægning

Du læser en tråd i debat > kost

Bøger om kostplanlægning
Jeg er en ung (ikke-rig) studerende, som vejer ca.10kg for meget og vil gerne ligge min kost om/planlægge den. Men for det første har jeg ike sønderligt forstand på hvordan man sammensætter sin kost.
- Hvor kan jeg finde helt specifik info til at sammensætte min kost?
- (Findes der evt.) En bog der kan hjælpe mig med at planlægge min kost? (Ikke bare generelt med tallerken modellen eller energisammensætning, men derimod helt konkret med opskrifter og menuer for henholdsvis morgenmad, frokost, osv.)

Håber nogle kender til nogle nyttige bøger!

Held og lykke i kampen til jer andre!

Sarah
18 år19. september 2006 kl. 21:18
re: Bøger om kostplanlægning
Hej Sarah.

Velkommen til.

Jeg kender ikke så mange bøger om kostomlægning, men har for noget tid siden købt Charlotte Hartvig's "Skrump dig glad". Der er forslag til både sammensætning af kost og opskrifter. Den har ikke en løftet pegefinger, men er skrevet ret humoristisk, og der er også plads til at "synde" ind i mellem.

Den vil jeg varmt anbefale.

Hilsen Lene
18 år20. september 2006 kl. 09:32
re: re: Bøger om kostplanlægning
Ud over bøger, er der også rigtig mange gode sider på nettet med opskrifter, blandt andet opskrifter.dk
18 år20. september 2006 kl. 09:39
Her er et godt link med en god grundkostplan og nogle opskrifter:

fedtfejden.dk

Hvis man har en nogenlunde god grundkostplan er det forholdsvist nemt at begrænse fedtindholdet i sin mad ved at bruge fedtbegrænset pålæg, undlade smør på brødet, bage i ovnen i stedet for at stege osv.

Vi bruger meget Jamie Oliver herhjemme til at hente inspiration til mere grønt i maden.

Der er også gode råd at hente hos
nomedica.dk
HIlsen Asta Elise
18 år20. september 2006 kl. 11:39
hej,

Jeg kan anbefaleen lækker bog, der hedder fatburner, skrevet af Caroline M. Shreeve fra L&R.

Hilsen Maddie
18 år20. september 2006 kl. 17:28
re: re: Bøger om kostplanlægning
Du kunne også prøve at gå på biblioteket. Der er et stort udvalg af bøger også hvis man vil tabe sig, og så kan det være du finde netop den du har brug for og du har muligheden for at afprøven den inden du investere i den.
18 år21. september 2006 kl. 12:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });