For lidt sukker ?

Du læser en tråd i debat > kost

For lidt sukker ?
Ikke for at provokere jeg mener der seriøst.......kan det hænde man / jeg får for lidt sukker?
Jeg spiser ingen sukker hverken i kaffe eller i form af slik......hvis jeg så en sjælden gang tager en enkelt småkage så river og slider det i mig efter mere......er det fordi de jeg er i noget underskud? Det har ikke været så slemt som nu. Spiser da frugt og får jo sukker i kosten men det er ikke ret meget.....Kan man får for lidt?
13 år21. februar 2011 kl. 21:50
re: For lidt sukker ?
Måske er det mere noget med for lidt kulhydrat.. Tror ikke der er nogen der har decideret mangel på raffineret sukker.. Det kan også være du sover lidt for lidt. Jeg synes min trang til søde sager er meget værre når jeg er træt.. Især hvis jeg har taget én småkage..
13 år21. februar 2011 kl. 21:57
Calcit det er et godt spørgsmål du stiller
Vi har jo hørt at kroppen sætter forbrændingen i stå
fordi den "kalder på fedtet"
Så kan den vel osse "kalde på sukker /kulhydrater"
Har du spist sukker før du ændrede din kost?

kis
13 år21. februar 2011 kl. 22:07
fandt denne her
altomkost.dk

Har så fået 10 gram max i dag......men det sker ikke dagligt ....er bare så helvedes træt.....
13 år21. februar 2011 kl. 22:18
Hvis du mangler noget, er det højst sansynligt som der bliver nævnt, kulhydrater og ikke sukker i sin rene form.

Hvis du udelukker al pasta, brød, ris mv. er det klart at du er træt.
Prøv at indtag ca. 150 gram grove kulhydrater i løbet af dagen og se, om det ikke bliver bedre.
Hjernen i sig selv bruger 120 gram om dagen til at holde sig kørende.

Kroppen har ikke brug for raffineret sukker, det gør ikke godt for noget.
13 år22. februar 2011 kl. 06:42
Hejsa:)

Sukker kan du ikke få for lidt af - desværre, vil mange nok mene:)
Men måske skulle du tjekke, om du får det skal bruge gennem kosten. Ellers kan det være, at du skulle begynde at tage en vitaminpille, hvis du ikke gør det i forvejen.
Held og lykke med at finde en løsning - det er frygteligt at gå og være træt hele tiden!

/Louise fra Isis
13 år25. februar 2011 kl. 12:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });