McDonalds

Du læser en tråd i debat > kost

McDonalds
Hej

Nu er det vinterferie hvor jeg bor og jeg har lovet børnene en tur på McDonalds på fredag.
Men hvad kan jeg spise, som er fornuftigt. Kan jeg tillade mig en burger? Alt deres kylling og fisk er friturestegt, så det er udelukket. Jeg kan spise guerødder i stedet for pomfritter, men er en burger med oksekød i orden? Det skal fungere som min aftensmad, så jeg skal altså være mæt. Jeg kender ikke deres salater, men er der nogen som ved om de er OK rent kaloriemæssigt.
13 år21. februar 2011 kl. 20:12
re: McDonalds
Jeg tror du kan finde en kcal liste på nettet hvis du googler mcD energiindhold. Men jeg synes jeg har set at deres salater er ret slemme. Tror ligeså godt du kan tage en burger med gulerødder..
13 år21. februar 2011 kl. 20:19
Hvis du går ind på mcdonalds.com og under food, kan du finde en ret detaljeret liste over nærringsindholdet ved de forskellige varer.. Jeg ved ikke om man kan finde en 'oversigt' og derved nemt finde det 'billigste', men du kan jo prøve dig lidt frem :)
13 år21. februar 2011 kl. 20:37
Hvis du vælger en ceasar salad med grilled kylling er det kun 200 kalorier UDEN dressing og croutoner.
En dressing indeholder omkring 50 kalorier, og ved ikke med croutoner.
Det ville være mit bedste bud!
13 år21. februar 2011 kl. 21:02
Hvis jeg var dig havde jeg ladet børnene spise deres McD og så selv enten spist aftensmad hjemmefra eller spise aftensmad hjemme når I kommer tilbage.

Alt er fyldt med fedt og salt på deres menu, også salaterne.
13 år21. februar 2011 kl. 21:09
Jeg har hørt, at deres salater er fyldt med sukker for at kan holde sig i længere tid. Så hvis man endelig skal spise MCD tror jeg hellere jeg ville bruge mine kalorier på en burger. Under alle omstændigheder er det jo fyldt med kalorier.
Alternativ ta´ på Bones (hvis det findes der hvor du bor) eller Jensens, der kan du få et stykke kylling m. super lækker salat bar. Det er så det om dine unger kan overtales til det ;)
13 år21. februar 2011 kl. 22:33
Nu har jeg tjekket ernæringsinfo på McDonalds hjemmeside. Jeg vidste ikke at man kunne, men så har jeg lært noget nyt.
Madital siger at min aftensmad skal indeholde ca. 500 kcal, så mange af deres burgere og deres salater er OK rent kaloriemæssigt. Om det er sundt gør ikke så meget den ene dag så længe jeg ikke får for mange kalorier.
Jeg tror ikke jeg kan overtale børnene til at droppe McD og så tage på Bones, for det er så sjældent at de får lov at komme på McD. Jeg kan ikke engang huske hvornår vi sidst har været der. Det har ihvertilfælde ikke været i år.
Mht. at spise hjemmefra, så går den ikke for mig. Jeg vil gerne lære mine børn at have et naturligt forhold til mad, så de skal lære at man godt kan spise på McD indimellem. Jeg vil helst ikke inddrage dem i min slankekur fordi det er de for små til.
13 år22. februar 2011 kl. 09:39
Deres mad er ikke det sundeste og indeholder ikke ret meget næring men fx en McChicken er måske friturestegt MEN den indeholder kun 460kcal og har omkring 22g protein mener jeg at have læst på deres side. Så det er jo faktisk okay. En BigMac indeholder 495kcal, hvilket jo også er fint. Kombineret med en lightsodavand og en pose gulerødder så er det jo fint nok :)

Det er en myte at deres salater er fyldt med sukker, ligesom at de heller ikke anvender rottekød eller andre vammelheder :)

Jeg spiser kun på McD i gennemsnit 2 gange årligt, men når jeg gør vælger jeg som regel enten McChicken eller en grilled chicken cæsarsalat men den er dog ret trist. Og dyr i forhold til den ringe mæthedsværdi.

McNuggets er også helt acceptable kaloriemæssigt. Men check hjemmesidens fakta :-)

God tur med ungerne :)
13 år22. februar 2011 kl. 18:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });