Hvor mange kalorier?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvor mange kalorier?
Hejsa, jeg er helt ny herinde og skal lige finde rundt i det hele?

Jeg er sat til at kunne indtage ca 1500 kcal om dagen. Er det meget eller lidt?
Grunden til at jeg spørger, er egentlig for at høre om det er et urealistisk mål jeg har sat mig;-)

Hilsen Rikke
13 år18. februar 2011 kl. 21:08
re: Hvor mange kalorier?
Hey.
Det afhænger af alder, højde og hvilke mål du har for at tabe dig.
Hvor meget må du spise? Uden hverken at tabe dig eller tage på? Man siger at man ca. skal ligge i 300-500 kcal under ens ligevægtsindtag for at få et sundt vægttab.
13 år18. februar 2011 kl. 21:12
Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor meget jeg højst må indtage, hvis jeg skal tabe mig.
Der står at min krop har behov for minimum 1551 kcal ?
13 år18. februar 2011 kl. 21:44
Ved mig står der, at min krop har brug for 1331 kal. jeg holder mig så på omkring de 1000 kal. og har tabt 2,5 kg siden d 28.01.2011 - Jeg ved ikke, om man skal spise det der står ens krop har brug for, eller om det er det tal man skal trække 300 til 500 kal. fra - men måske er der andre der kan svarer på det ?
13 år19. februar 2011 kl. 11:11
Hvis der eksempelvis står at jeres krop har brug for 1500 kcal, så er det det man som minimum skal indtage. Dette er kroppens basalstofskifte, og det den skal bruge på at få de indre organer, hvilepulsen, blodomløbet og det hele i gang. Så man skal altså minimum indtage dette, og ikke trække de 500 kcal fra dette.

Hvis man går under sit basal-stofskifte, kan man på sigt skade sin krop, og det er jo ikke meningen. Spis jeres basalstofskifte og gerne lidt mere.....så er i på den sikre side.

Det man skal gøre for at tabe sig, er at trække de 3-500 kcal fra ligevægtsindtaget......det er det antal kcal man skal spise for at holde vægten :)
13 år19. februar 2011 kl. 12:24
som kaj1973 siger skal du sørge for at få de 1500 som minimum. Der hvor du taber dig er ved at forbrænde mere. Så for at at ramme et underskud på 300-500 kcal og samtidig ikke være for hård ved kroppen, skal du op og forbrænde 1800-2000 kcal, hvilket på ingen måder er urealistisk.
Jeg har tidligere fået skrevet en lang smøre om de forskellige kcal angivelser du støder på herinde, måske det kan hjælpe dig til at finde ud af systemet:

***forældet link er fjernet***
13 år19. februar 2011 kl. 12:59
Tusind tak for jeres svar, jeg tror jeg er ved at have styr på det:-)
13 år19. februar 2011 kl. 13:35
Tusind tak for svarene og dermed en stor hjælp til mig Kaj og Fluffy82 :O))

Ved mig står der, at min krop har brug for min. 1323 kal. - så jeg kan godt se, at de max. 1000 så er alt for lidt - Jeg taster nemlig heller ikke min motion ind, som består af min. 1,5 - 3 timers gåtur dagligt, med mine 4 hunde, rengøring, dans i stuen osv. :O))

- Kan godt forstå, at jeg har været sulten og har tabt 1300 g siden i søndags - Så helt sikkert mere mad til mig :O))
13 år20. februar 2011 kl. 09:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });