Alkohol

Du læser en tråd i debat > kost

Alkohol
Hej ! (:
Jeg har besluttet mig for at komme igang igen.
Jeg vil tage den med kostomlægning og en masse motion. Målet er at tabe mig 8 kg inden sommerferien. Startvægten er cirka 71 kg(vægten har lige besluttet sig for at løbe tør for strøm). Jeg er 164 cm.. igen, cirka :)
Der er bare det problem, at jeg som en typisk århusiansk gymnasieelev går i byen i weekenderne og drikker en del, hvilket jo fører til en stor bunke ekstra kalorier.
Så mit spørgsmål er, om der er nogle typer alkohol der ikke feder så meget.
Jeg er mest til øl(drikker ikke rigtig andet), men jeg kunne da tænke, at vodka, rom og lignende ikke feder så meget.. hvad siger i? :)
13 år10. februar 2011 kl. 16:39
re: Alkohol
Prøv at se herinde: ***forældet link er fjernet*** :)
Og så vil jeg da også råde dig til at spare lidt på alkoholen, den er hverken sund for din krop eller dit vægttab ;)
13 år10. februar 2011 kl. 17:22
Tak! :)
hm, tror hurtigt jeg ville blive en enespænder, hvis jeg droppede festerne.. så nej, de bliver! :) Skal jo have noget at se frem til, mens jeg studerer
13 år10. februar 2011 kl. 17:28
en enspænder ville du nok ikke blive. Man kan sagtens tage til fest, hygge sig, på trods af du ikke drikker!
så om du vil drope alkoholen helt er jo en smagssag, selvom det kan tilrådes når det gælder vægttab.
Hvor meget plejer du at drikke på sådan en aften? ellers ville en mulighed måske være, ikke at drikke dig i hegnet? men bare tage en enkelt eller to jo?
13 år10. februar 2011 kl. 19:37
Hm, det er meget forskelligt :)
Kommer an på om det er dåser, flasker eller fadøl. Om vi er på bar, privatfest eller gymnasiefest.
For når man hopper fra bar til bar, kan det hurtigt komme op på en del..
Men altså, nok mellem 5 og.. 8 genstande vil jeg tro
13 år10. februar 2011 kl. 20:15
re: Alkohol'
'Spare på alkoholen' er ikke lig 'droppe festerne' ;)
En fin idé er at drikke vand (eller evt. en light sodavand) i stedet for alkoholen hver anden gang (el.lign.), så får du stadig alkoholen, men der er sparet på den :)
Og tro det eller ej, man kan godt være til fest, have det sjovt og slå sig løs uden alkohol ;)
13 år10. februar 2011 kl. 21:07
Jeg har selv været i samme båd! Jeg drak i stedet vodka, rom eller sprut med ca. samme procenter med light sodavand. Så sparer man en del kcal. Jeg har også næsten altid drukket øl så jeg drak faktisk automatisk lidt mindre fordi det ikke smager nær så godt. Der ryger hurtigt mange kcal når man vælger øl da der så vidt jeg husker er ca. 134 kcal i én almindelig øl. Og jeg kunne snildt kværne en 6-8 stykker selvom jeg er ret lille. Håber det var et alternativ du kunne bruge.
13 år10. februar 2011 kl. 21:52
Ja, jeg må prøve med noget rom og vodka! :)
Puha, når jeg tænker på alle de kcal jeg har fået i form af øl.. det er ikke rart..
13 år10. februar 2011 kl. 22:23
Jeg forstår udemærket godt dine bekymringer. Jeg er selv i samme situation. Jeg vil gerne tabe mig, men jeg er ikke villig til at opgive mit sociale liv. Jeg er godt nok noget ældre end dig, men jeg går stadig meget ud og jeg vil ikke undvære weekendens byture. Og ja, jeg ved godt, at man sagtens kan gå i byen uden at drikke alkohol, men det bliver altså aldrig det samme uden... Jeg har indtil nu formået at tabe 20 kg på 6 måneder på trods af mine nærmest ugentlige byture med alkohol. Det er lidt forskelligt, om jeg drikker øl, Asti eller drinks. Jeg fokuserer bare på at have noget lækkert sundt tømmermændsmad i huset til dagen derpå for at begrænse skaden. Og så spiser jeg ellers også sundt i løbet af ugen og dyrker motion. Det har i hvert fald fungeret for mig.
13 år14. februar 2011 kl. 15:17
Jeg drikker vodka med danskvand og frisk lime, det er lækkert og holder dig hydreret!
13 år14. februar 2011 kl. 19:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });