Input til evt. ændringer i kost og træning.

Du læser en tråd i debat > kost

Input til evt. ændringer i kost og træning.
Hej Alle.
Nu er det sådan, jeg i en længere tid har prøvet at leve efter, nedskæring af kulhydrater.
så jeg har indtage protein( i form af hovedsageligt fisk og bønner), en anelse sundt fedt (igen fra fisk og mandler) og derudover kun kulhydrater fra frugt og grønt. (max 2 stk frugt om dagen).

I starten var det svært, da jeg havde helt vild sukkertrang, men efterhånden er dette gået væk.
Nu er det jeg skriver, for jeg kan simpelthen ikke forstå, jeg igennem denne tid har oplevet en markant vægtøgning..
jeg holder mit daglige indtag på ca 1000 kcal, og anser mig selv for værende forholdsvis aktiv.
træner 6 gange om ugen. 6 timers hård styrketræning (split program), 6 timers konditionstræning(dans, boksning, thai bo), plus ca 2 timers hård tabata/Hiit træning, fordelt over 20 min træningspas.
Hvordan kan dette hænge sammen? det kan da ikke passe, jeg skal endnu længere ned i Kcal, for bare at vedligeholde vægten?

I starten gik jeg ud fra, det måske kunne være muskel vækst. men eftersom jeg, da jeg startede, havde styrketrænet regelmæssigt i et års tid, kan dette vel ikke gøre det?

Er der nogen som har nogen umiddelbare input, for jeg må nok erkende, dette går mig en hel del på.

Kh. Maribel
13 år9. februar 2011 kl. 10:27
re: Input til evt. ændringer i kost og træning.
Hej Maribel, du skal nok skrive lidt om dig selv :-)
Alder, højde, vægt :-))

SKriver du din mad ind her???
Umiddelbart virker det som meget lidt at du får 1000 kcal.
Når du skiver din mad ind, kan du også se om du får nok af de sunde fedtstoffer - de hjælper til vægttab!!

Kh Trif
13 år9. februar 2011 kl. 11:23
ja, jeg skriver maden ind her, og burde få nok fedt (:
derudover kan det nævnes at, jeg er 19. 170 høj, og.. lige pt ligger vægten på 52-53 OO hvilket er +5 kg.
13 år9. februar 2011 kl. 12:28
Lige for at være sikker. Mener du, at du vejer 5 kg for meget eller har du taget 5 kg på ?
Grunden til, at jeg spørger er, at jeg syntes din vægt er lav i forhold til din højde.
Er i øvrigt enig med Trif, 1000 kcal er meget lidt i sammenligning med, hvad du laver. Det bliver vel også tastet ind, går jeg ud fra.
Prøv at sætte som mål at ville holde vægten. Hvad siger programmet så du skal have ?
13 år9. februar 2011 kl. 14:12
Kære Maribel

Du er jo bestemt ikke for tyk hvis du vejer 53 kg. Det er et bmi på 18,3. Nok det laveste du bør veje!!
Jeg tror din krop har manglet mad og derfor tærer på alt!! Som foss skriver, prøv at sætte dig til vedligehold og se hvad du skal have :-)
Tror du vægtmæssigt vil "falde på plads" med lidt mere mad.
Især med din træningsintensitet. Jeg træner selv rigtig meget og ved at det er ekstrem vigtigt med nok mad - ellers bliver din krop altså lidt træt af dig hehe.

Kh Trif
13 år9. februar 2011 kl. 16:52
Foss.. jeg mener jeg har taget over 5 kg på, over 2 måneders tid. og det er dét som går mig gevaldigt på! det kan ikke passe, at bare fordi jeg spiser 200 kcal mere om dagen, og øger min træning så tager jeg på.. kan det det?
13 år9. februar 2011 kl. 21:04
Hmm, umiddelbart ikke. Men på den anden side tror jeg, at din krop giver dig et vink med en vognstang. Hvis en på din højde vejer 47-48 kg, er vedkommende undervægtig.
Så, som tidliger nævnt, gå over til vægtvedligehold. Og spis efter det. Du vil nok tage lidt på til at begynde med. Du kunne jo sigte efter at holde en vægt på 54-55 kg. Så er du normalvægtig. Vær nu bange for et par ekstra kg, der er langt til overvægt. Det får jo ikke lov til at komme så langt.
13 år10. februar 2011 kl. 13:06
Det var mig, som skrev ovenstående. Jeg blev logget af.
13 år10. februar 2011 kl. 13:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });