Rosiner - djævlens værk?

Du læser en tråd i debat > kost

Rosiner - djævlens værk?
Jeg har læst at rosiner er "djævlens værk". De indeholder meget sukker og så sætter de forbrændingen i stå. (kilde: q.dk) Jeg vidste godt at de indeholder meget sukker, men at de ligefrem sætter forbrændingen i stå? Spiser gerne en håndfuld mandler og rosiner på min 50/50 havregryn og branflakes til morgenmad. Nu har jeg dog undladt rosinerne. Hvad siger I?
13 år8. februar 2011 kl. 10:36
re: Rosiner - djævlens værk?
mmm... den med at de indeholder kalorier og sukker er jo helt almindelige fakta, men den med forbrændingen er jeg nu noget skeprisk overfor. Især når påstanden på ingen måde er underbygget eller har referencer.

Lidt google gav til gengæld en opskrift på grød bl.a. med rosiner, som skulle være med til at booste forbrændingen (kvinder.bt.dk), men ikke en eneste anden artikel om at rosiner skulle være djævlens værk.

Så hvis jeg var dig ville jeg fortsætte med rosinerne hvis det hænger sammen rent kalorie-mæssigt.

13 år8. februar 2011 kl. 11:23
Jeg har tabt 21-22 kg de sidste 5 mdr og jeg spiser jævnligt rosiner.. så jeg tror ikke du skal lade dig skræmme. :-)
13 år8. februar 2011 kl. 14:22
Jeg nærmer mig et vægttab på 30 kg. Og i denne periode har jeg spist rosiner hver eneste morgen. Jeg spiser ca. 15 gram hver dag. Så tvivler på at det har sat min forbrænding i stå.

Jeg syntes din morgenmad lyder som en god mad. Som med alt andet skal du jo blot ikke spise for meget af det.
13 år8. februar 2011 kl. 16:57
der er meget frugtsukker i rosiner, men jeg har læst at der måske findes et stof i vindruer der gør at dine fedtceller deler sig lidt langsommere.
rosiner skulle være godt efter træning og så er de jo alkohol frie.
hold dog øje med kalorierne.
13 år8. februar 2011 kl. 17:32
Jeg har også spist rosiner alle de gange jeg har tabt mig...de smager pragtfuldt blandet med mandler.

Jeg har fået smag for abrikoser og figner....og spist mange siden juleperioden.....så nej det er ikke djævlens værk....Underligt udtryk.......men naturligvis alt med måde....
13 år8. februar 2011 kl. 21:05
Tak for alle svarene!:)
Ja, jeg synes også er "djævlens værk" var et rimelig stærk udtryk og derfor blev jeg nok sådan lidt; åh åh.. kan det virkelig passe? Men har også google'et lidt rundt og de fleste skriver at det er et sundt alternativ til sukkertrangen og at man ikke skal spise for mange. Men sådan er det jo med alting:)
13 år8. februar 2011 kl. 22:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });