#1 af bruger slettet
Tærtedej, hjælp
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
Tærtedej, hjælp
Jeg elsker tærte, men ved ikke om det kan lade sig gøre at lave en tærtedej som ikke indeholder ret meget fedt. Er der eventuelt nogen som kan hjælpe mig?
13 år8. februar 2011 kl. 10:09
Anita1982 (slettet)
re: Tærtedej, hjælp
Den her synes jeg er meget god. Om ikke andet, så til inspiration.
13 år8. februar 2011 kl. 17:34
bruger slettet
Hvad for en???
Jeg lånte en bog på biblioteket om tærter og der var opskrifter på både almindelig og fedtfattig tærtedej, så nu skulle jeg kunne lave en god tærte.....
Jeg lånte en bog på biblioteket om tærter og der var opskrifter på både almindelig og fedtfattig tærtedej, så nu skulle jeg kunne lave en god tærte.....
13 år13. februar 2011 kl. 20:20
bruger slettet
Hejsa:)
Mmmm, elsker også en lækker tærte!
Søger du opskrift på søde tærter eller madtærter? Hvis det er søde, har jeg en god opskrift her på pæretærte:
(10 portioner)
Ingredienser:
240 g hvedemel
90 g ISIS Perfect fit (bage- og sukkererstatning)
75 g margarine
1 tsk. vanillesukker
½ tsk. ingefær
1 æg
4 pærer
Sådan gør du
1. Bland mel, ISIS Perfect Fit, vanillesukker og ingefær sammen, og smuldr margarinen i.
2. Saml dejen med ægget. Læg dejen koldt i 1 time.
3. Smør en tærteform eller springform (ca. 23 cm i diameter).
4. Del dejen i 2 og rul hver del ud i en rund plade, der passer til formen. Læg den ene del i formens bund og pres dejen op langs kanten.
5. Skræl pærerne, skær dem i halve og tag kernehuset ud. Læg dem i formen med den buede side opad. Læg det andet stykke dej over pærerne, tryk godt ned til kanten og pensl med koldt vand.
6. Bages i 30-40 min. ved 200 C (varmluftovn 185 C).
Enjoy:)
Mmmm, elsker også en lækker tærte!
Søger du opskrift på søde tærter eller madtærter? Hvis det er søde, har jeg en god opskrift her på pæretærte:
(10 portioner)
Ingredienser:
240 g hvedemel
90 g ISIS Perfect fit (bage- og sukkererstatning)
75 g margarine
1 tsk. vanillesukker
½ tsk. ingefær
1 æg
4 pærer
Sådan gør du
1. Bland mel, ISIS Perfect Fit, vanillesukker og ingefær sammen, og smuldr margarinen i.
2. Saml dejen med ægget. Læg dejen koldt i 1 time.
3. Smør en tærteform eller springform (ca. 23 cm i diameter).
4. Del dejen i 2 og rul hver del ud i en rund plade, der passer til formen. Læg den ene del i formens bund og pres dejen op langs kanten.
5. Skræl pærerne, skær dem i halve og tag kernehuset ud. Læg dem i formen med den buede side opad. Læg det andet stykke dej over pærerne, tryk godt ned til kanten og pensl med koldt vand.
6. Bages i 30-40 min. ved 200 C (varmluftovn 185 C).
Enjoy:)
13 år17. februar 2011 kl. 15:55