#2 af Kirsten P (slettet)
Ung
Du læser en tråd i debat > kostKirsten P (slettet)
re: Ung
for det første , dit bmi tal er 20,7 du Skal ikke tabe dig. Det har du sikkert hørt før. Da jeg var 14 ville jeg også tabe mig, men det var helt urealistisk kan jeg se i dag jeg er 49. Det du er igang med nu er at ødelægge dit stofskifte så du resten af det liv må leve med at være på evig kur fordi din vægt vil gå op og ned som en yo-yo.
Hvad med at tage sundhedsplejesken på din skole med på råd.
Men svaret på dit spørgsmål er at du skal have omkring 2000 kal.
WHO har en formel hvor man kan udregne hvor mange kal. man skal have, men den gælder først fra 18 år.
19,44 x kropsvægt + 636
Hvad med at tage sundhedsplejesken på din skole med på råd.
Men svaret på dit spørgsmål er at du skal have omkring 2000 kal.
WHO har en formel hvor man kan udregne hvor mange kal. man skal have, men den gælder først fra 18 år.
19,44 x kropsvægt + 636
18 år3. september 2006 kl. 21:36
zartashia (slettet)
re: re: Ung
Jaaaa.. men altså, jeg kan/gider ikke at spise slik, og søde sager, + jeg gider hellere ikke at spise meget!
Er bare slet ikke sulten..
Men jeg har jo nogen "hængende" deller..
Er bare slet ikke sulten..
Men jeg har jo nogen "hængende" deller..
18 år4. september 2006 kl. 19:29
Kirsten P (slettet)
re: re: re: Ung
Det lyder dejligt med et ungt menneske der ikke gider slik og søde sager.
Når du siger du stadig har nogen hængende deller er det måske motion der skal til, for at stramme op. Motion kan være mange ting, det kan også være dans, nu sæsonen starter op igen. Det er kun fantasien og lysten (og måske pengepungen) der sætter grænser. Motion er også appetitregulerende, det er godt både for dem der vejer for meget og dem der vejer for lidt.
Du må bare ikke leve kun på 1000 kal. Du er slet ikke færdig md at udvikle dig endnu.
Når du siger du stadig har nogen hængende deller er det måske motion der skal til, for at stramme op. Motion kan være mange ting, det kan også være dans, nu sæsonen starter op igen. Det er kun fantasien og lysten (og måske pengepungen) der sætter grænser. Motion er også appetitregulerende, det er godt både for dem der vejer for meget og dem der vejer for lidt.
Du må bare ikke leve kun på 1000 kal. Du er slet ikke færdig md at udvikle dig endnu.
18 år5. september 2006 kl. 09:17
zartashia (slettet)
re: re: re: re: Ung
Men det er jo hellere ikke godt, at jeg tvinger kroppen til at spise noget usundt, eller mere i mad.
Jeg træner skam også, 7timer om ugen, badminton;-)
Jeg træner skam også, 7timer om ugen, badminton;-)
18 år5. september 2006 kl. 15:38
jeg er en ung pige på 14(snart 15) og vejer 51 og er 157m. høj.. Hvor mange kalorier skal jeg indtage?
for at tabe mig?
Jeg indtager omkirng 1000kcal. Men er bange for at tage på, når jeg skal på "stabiliseringen" ?