hjemmelavet juice - hvordan skriver jeg det ind?

Du læser en tråd i debat > kost

hjemmelavet juice - hvordan skriver jeg det ind?
Hej, hvis jeg laver juice af fx 1kg gulerødder, eller æbler, hvodan skal det skrives ind? For man får vel ikke 1kg gulerødders kcal.

Håber nogen kan hjælpe mig :)
13 år30. januar 2011 kl. 12:23
re: hjemmelavet juice - hvordan skriver jeg det ind?
Jeg skriver det ind som "almindelig" juice, fx. ananas, gulerods... Men jeg ved ærlig talt ikke om det dækker godt nok
13 år31. januar 2011 kl. 22:41
Du skal slet ikke tælle nogle kalorier når du selv presser din juice, næringsindholdet/ balancen imellem vitaminer er perfekt afstemt og du vil aldrig kunne få for meget af noget her.

Pas endelig på med at sammenligne hjemmepresset juice med købejuice, købejuice er fyldt med sukker, farvestoffer og konservering for at gøre den så "lækker" som muligt :-)

Husk ALTID at gå så langt udenom nogle færdigprodukter som overhovedet muligt. Færdiglavede produkter vil kun gøre dit vægttab umuligt!
13 år1. februar 2011 kl. 00:38
Til Slimfit:
Det passer jo ikke, det du siger. Selvfølgelig er der mange sunde ting i juice, men der er dælme også meget energi i!!
Der er ikke tilsat sukker i købejuice; sukkerindholdet er det samme som i friskpresset. Der er jo altså en grund til, at de fleste frugter er søde, og det er sukkeret, der gør det. Selvfølgelig er det sundt, men hvis man drikker en halv liter friskpresset juice hver dag, vil det nok give omkring 250 kcal, og det løber jo op...

Jeg indtaster det også som færdiglavet juice, men er i tvivl, for man jo flere vitaminer og mineraler end der er i købejuice...
13 år1. februar 2011 kl. 12:48
Hej, tak for svarene :)
Jeg har lavet lidt ben arbejde og vejet tingene før og efter, men det ville være dejligt hvis det kunne komme ind i systemet? Der er jo mange med saftpressere :)

æble: 100 gr = 77,5 gr saft

pære: 100 gr = 69 gr saft

skrællet appelsin: 100 gr = 64 gr saft

gulerod: 100 gr = 54 gr saft
1 kg = 820 gr skrællede/rensede/uden top
13 år1. februar 2011 kl. 13:19
Hov, det var mig der til sidst - jeg var bare blevet logget ud.
13 år1. februar 2011 kl. 13:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });