Kcl i gryderetter?

Du læser en tråd i debat > kost

Kcl i gryderetter?
Hejsa,

Jeg er ny herinde og har et spørgsmål.

Vi får tit sammenkogte retter, hvordan regner jeg ud, hvor meget jeg må få af den?

Tak :-)
13 år26. januar 2011 kl. 14:04
re: Kcl i gryderetter?
Du opretter en opsrkift, som f.eks. hedder sammenkogt 260111. Så indtaster du alle ingredienser + vand.

Så ender du f.eks. med 2200g sammenkogt.

Når du indtaster din mad skriver du så hvor mange gram du har taget (eller planlægger at tage).

Noget af vandet fordamper nok, så du måske ikke helt kan regne med resultatet. Den usikkerhed ser jeg stort på.
Hvis du vil være sikker skal du hælde retten om og veje den,når den er færdig. Så kan du trække noget af vandet fra, så slutvægten bliver den samme.
13 år26. januar 2011 kl. 15:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });