Købte fiskefrikadeller? :)

Du læser en tråd i debat > kost

Købte fiskefrikadeller? :)
Nogen der ved, hvor sunde de købte fiskefrikadeller fra fx bilka er? Jeg tænker på de pakker med 2 eller 4 i hver pakke...
De er nemme og smager rigtig godt, så det er en god løsning hvis man skal have lidt fisk nogen gange. Er dog i tvivl om de måske kan være stegt i en masse usundt smør/olie :s
13 år23. januar 2011 kl. 15:50
re: Købte fiskefrikadeller? :)
Hejsa.

Jeg køber meget ofte færdiglavede fiskefrikadeller fra Fakta, der er 110 kcal pr. 100 gram, så jeg spiser dem med nogenlunde god samvittighed.

De ser lidt klamme ud, men er faktisk ret lækre, specielt hvis man varmer dem. Jeg er blevet lidt afhængig af dem, også grundet prisen som er SU-venlig. 4 stk (340 gram) for 10 kr.
13 år23. januar 2011 kl. 21:57
Ja de er virkelig lækre fyldte med mel og stivelse, noget som ihvertfald nok skal sørge for du ikke taber dig. Og så er det altså ligegyldigt med de 110kcal.

Problemet med den slags vildledninger er at forbrugeren narres til at tro fiskefrikadeller er sunde. Det sidste sådanne stivelsesklumper med restfisk i er da nok sunde. Den fisk de indeholder har ligeså meget med fisk at gøre som en pakke cornflakes har at gøre med kaffe.

Pas på ikke at snyde dig selv til at tro på at du får dækket nogle behov whatsoever af sådan en gang klister.
13 år24. januar 2011 kl. 23:15
Hehe tak for rådene, slimfit så fik man da de rene meninger på bordet ;) Men så vil jeg hellere holde mig fra det... Og lave mine egne af lakse eller andet fiskefars :)
13 år25. januar 2011 kl. 16:43
Godt valg. Din krop vil takke dig for det senere :) Altid rart at vide hvad man kommer i maven og man slipper for alle de tilsætningsstoffer som vi på magisk vis er blevet mere eller mindre vant til at tro på er nødvendigt for vores sundhed.
13 år25. januar 2011 kl. 19:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });