Slimfit, det var faktisk alvorligt ment, det med et indlæg om din kost og hvad du baserer dine råd på. Det var ikke for at fornærme dig, men fordi det ville være nemmere for mig at gennemskue dine råd, hvis jeg vidste hvad din holdning til sund mad var/hvilke principper du baserer din sunde kost på.
Der findes faktisk grove ris og groft pasta, så det er ikke udelukkende hvedemel du får i pasta. Desuden er kartofler ikke så slemme, som de er blevet gjort til. Nye undersøgelser viser at kartofler mætter godt i forhold til deres kalorieindhold og at stivelsen i kartofler ikke nedbrydes til så meget sukker som man hidtil har troet. Når man koger en kartoffel ændrer stivelsen sig og når temperaturen i kartoflen falder til 60 grader omdannes en del af stivelsen til resistent stivelse, hvilket gør at det ikke optages i kroppen, men fungerer som kostfibre og mætter i stedet.
#12 af bruger slettet
- Kartofler, pasta og andet hvidt stads er direkte at bede om ekstra fedtlag. Det smager ikke godt, giver forstoppelse og medvirker til dårlig fordøjelse af andre næringsholdige fødevarer.
Man har lavet forsøg med svinebesætninger og fundet frem til at kogte kartofler er den grøntsag som feder mest, det er desværre ikke rentabelt at bruge kartofler som foder.
Så hvis du vil tabe dig, så hold dig langt væk fra kogte kartofler.
Pasta er hvedemel, jeg vil gerne forklare dig sammenhængen hvis du har lyst til at lytte.
[kursiv]Og bortset fra det så kan man altså ikke spise uanede mængder mad uanset hvor sundt det er, uden at tage på. Du kan også spise for meget af det sunde, Det handler i bund og grund om hvor meget energi du indtager.[/kursiv]
- Nej umuligt at tage på ved at spise sundt. Du kan æde til du revner hvis du spiser grøntsager og frugt.
Hvad er din definition på sundt?
[kursiv]Jeg synes du skulle oprette en tråd og fortælle om den mad du selv spiser, fordi jeg kan se ud fra dine indlæg at du helt sikkert spiser meget anderledes end jeg og mange andre gør og egentlig vil jeg gerne vide, hvad du baserer dine råd ud fra.[/kursiv]
- God idé, kan være jeg gør det, overvejer også lidt at starte et kostkursus op som faktisk virker :)
Hvad spiser du selv, siden du sådan forsvarer pasta og hvide sager?