Gul peber

Du læser en tråd i debat > kost

Gul peber
Er der nogen, der kan oplyse mig om, hvor mange vitaminer (især C-vitaminer), der er i gul peberfrugt?
Jeg er også interesseret i, hvor mange kcal. der er i den.
13 år17. januar 2011 kl. 11:42
re: Gul peber
Hej

gul og andre modne peberfrugter indeholder pr 100g

191 mg C vitamin
30 kcal

vh kis
13 år17. januar 2011 kl. 12:10
Hej Kis,

Altså akkurat det samme som rød peber?
Det undrer mig. Hvad er din kilde?

Mvh Marianne
13 år17. januar 2011 kl. 12:15
Hej Marianne

Grøn peberfrugt er umoden alle andre farver er modne +
C vitamin ifg. Wikipedia den fri encyklopædi

Kacl ifg. Nomedia

vh kis
13 år17. januar 2011 kl. 12:30
Jeg tror altså, der er en forskel på rød og gul peberfrugt mht. C-vitaminer og sandsynligvis også A-vitaminer.
Er der ikke nogen, der har mere specifikke oplysninger?
13 år17. januar 2011 kl. 12:32
Foodcomp.dk som har vitamin indhold for rigtig mange fødevarer har kun for grøn og rød peber (hhv 104 og 191 mg c-vitamin), men angiver at de analyser de har lavet af rød peber ligger mellem 149-240 mg. Så der er stor variation, formentlig afhængig af dyrkning, transport mm. Så alt i alt tror jeg at gennemsnitsværdien for rød peber er et ganske godt bud. Er der nogen speciel grund til at du vil være så præcis?
13 år17. januar 2011 kl. 12:59
Hej Fluffy82,
Mange tak for dit svar.
Det er af ren og skær interesse for vitaminindholdet i de ting, jeg spiser.
Ofte har jeg desuden været lidt irriteret over, at når jeg køber peberfrugter i Netto, er jeg nødt til at vælge både grøn, rød og gul.
Rød og grøn peber kan jeg nem finde anvendelse for, men gul peber er efter min mening kedelig i smagen. Hvis den i det mindste indeholder ligeså meget C-vitamin og A-vitamin som rød peber, vil den da gøre lidt nytte, tænker jeg :-)
Mvh Marianne
13 år17. januar 2011 kl. 13:12
Hej Fluffy

Ang foodcomp.dk
Det var en god liste over indholdet i madvarer.
Tak for det:-)

vh kis
13 år17. januar 2011 kl. 13:14
Hvis nogen har oplysninger, der adskiller gul og rød peber mht. vitaminindhold, er jeg fortsat interesseret.
13 år17. januar 2011 kl. 14:20
Foodcomp er faktisk kilde til de fleste af de fødevarer herinde, hvor der er angivet vitaminer. Når du finder en vare, kan du se under boksen hvad kilden er. Hvis der står fødevarebanken er det foodcomp.dk.
13 år17. januar 2011 kl. 14:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });