På brødet?

Du læser en tråd i debat > kost

På brødet?
Hej:)
Jeg elsker marmelade som lidt sødt ovenpå osten - er godt i stedet for smør:) Jeg bruger selv Isis, der jo er sukkerfri - især solbær marmeladen eller hyben er god sammen med ost, synes jeg. Ellers bruger jeg sommetider et tyndt lag magert flødeost under pålægget, det er også en super erstatning for smør.

Men hvad gør i andre, når I gerne vil have lidt godt på brødet uden alt for meget sukker og kcal i? Nogen forslag? Pålægchokolade er jo nok ikke lige et alternativ - desværre:)

/Louise fra isis
13 år14. januar 2011 kl. 14:52
re: På brødet?
Altså pålægschokolade kan da godt være et udmærket valg hvis man vælger en god og mørk en, og så holder sig til 2 stk på et stykke rugbrød fx.. 2 stk pålægschokolade er 8g og lidt under 50kcal tror jeg, så det er noget jeg selv tyer til hvis jeg skal have stillet den søde tand uden at overdrive med sukkeret, det er jo langt bedre med en rugbrød med 8g pålægschokolade end det er at kværne en chokoladebar i hvert fald :)

Ellers bruger jeg et bredt udvalg af pålæg, dog er der ikke så mange af dem der er søde i det hvis det er det du efterlyser.. Jeg spiser alt fra smøreost, tun, laks, roastbeef, skinke, kylling, hjemmelavede pålægssalater lavet på fromage frais, kartoffelmadder, bananmadder med moset banan, rosinmadder, evt peantbutter hvis kaloriebudgettet kan klare det, hummus, æg, torskerogn, makrel, rejer.. osv osv :)

13 år15. januar 2011 kl. 00:12
Som regel spiser jeg ost eller kalkunpålæg.. synes det smager så godt, og indeholder 14 kcal pr. skive.
Men af og tl spiser jeg mørk pålægschokolade.. :)

Til tider spiser jeg også tun eller makrel..
13 år16. januar 2011 kl. 15:49
Ja, så er pålægchokolade de slet ikke så slemt endda! Nyttig viden, når man er ved at dø efter noget sødt på brødet:)
13 år21. januar 2011 kl. 14:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });