Hjælp til kost plan

Du læser en tråd i debat > kost

Hjælp til kost plan
Hejsa. Jeg er en ung fyr på 23år og vejer 70kg og det er jeg ikke helt tilfreds med. Jeg skal i gang med at træne nu her og har læst mig frem til at kosten er rigtig vigtig hvis man vil få mest ud af sin træning.

Jeg har selv været ved at lave mig en kostplan men jeg sidder fast :(
Som jeg har forstået det skal man, hvis man vil tage på og få mest ud af sin træning, spise ca. 300-500 kcal over sit ligevægtstal! Jeg har så regnet ud at mit ligevægtstal er: 2614 Kcal dvs. at jeg skal have en kostplan hvor jeg spiser omkring 2900-3100kcal om dagen. Nogen der kan hjælpe mig med en sådan kostplan?

Mvh Daffy
18 år7. august 2006 kl. 14:52
re: Hjælp til kost plan
Hvis du spiser tre hovedmåltider og to mellemmåltider, tror jeg sagtens du kan komme op på 3000 kalorier. Ting som et blødkogt æg, lidt brød og nogle havregryn til morgen. Måske seks halve skiver rugbrød til frokost med godt med pålæg. Ostemadder som mellemmåltider og frugt og grønt ind i mellem. måske to portioner aftensmad.

Hvis du gerne vil være flot og stor er det ikke nok at fokusere på vægten alene. Tag et målebånd og mål omkreds om arme og lår f.eks - så kan du se om træningen giver større muskler.

Måske er der flere body builder typer at finde på siden go-motion.dk.

Hilsen Asta Elise
18 år7. august 2006 kl. 20:33
Hej Daffy

Hvis du dyrker styrketræning i et motionscenter har de garanteret mange rigtig gode fif til dig også omkring kosten..
mvh Nokia1510
18 år9. august 2006 kl. 22:28
Hej Daffy.

Når du styrketræner, er det en god idé at drikke cacaomælk umiddelbart bagefter. Ca. ½ l. skulle dække dit proteinbehov og kreatin i cacao fremmer optagelsen af protein.

Jeg har selv en søn på din alder, som er høj og for tynd. Han har et hårdt fysisk arbejde (bager) og jeg bruger hver en lejlighed jeg kan på at forkæle ham med mad, som både er hurtigt at lave og hurtigt at spise, eks.:

Avocado med rejer, tun, hårdkogte æg, tomat og løg.

Ris, tun, peberfrugt, majs og løg.

Godt kød med masser af kartofler (kogte eller stegt i ovn) og grønne bønner.

En god sandwich af groft brød, en god bøf i tynde skiver, tomat, sennep og løg.

"Morgenkaloriebomben" kunne være græsk yoghurt 10% med drys af hakkede mandler og honning.

Frugt, der er nem at gå til, kunne være bananer, som har et rimeligt højt kalorieindhold og indeholder mange gode næringsstoffer.

Nu skriver du ikke, hvad du laver, om du har hårdt fysisk arbejde osv. For det betyder jo selvfølgelig noget for, hvordan din kost bør sammensættes, men det er vigtigt, at du får masser af protein, når du gerne vil øge din vægt og styrketræner også.

Hilsen Lene
18 år10. august 2006 kl. 15:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });