#2 af Fluffy82
Kan jeg tillade mig det??
Du læser en tråd i debat > kostFluffy82
re: Kan jeg tillade mig det??
Jeg ville lige snakke med ham først, og sige at jeg havde fundet den her fantastiske salat som jeg bare MÅ prøve at servere. Så har han en chance for at forberede sin egen reaktion, og måske også give resten af familien indtryk af at det da er noget i har planlagt sammen. Mange har en tendens til at reagere negativt hvis de skal tage stilling til en overraskelse blandt andre mennesker, men positivt hvis de lige er forberedt.
13 år30. december 2010 kl. 12:30
DBK (slettet)
Enig med FLuffy :)
13 år30. december 2010 kl. 17:52
calcit
Ja selvfølgelig kan du tillade dig det......hvis ikke den unge generation tænker og handler anderledes hvodan og for hvem ændres forholdne så?Min svigerdatter som gerne ville være gravid med PCO spiste efter bogen :Spis dig gravid.........og det lykkedes at blive det. ......Så hun kom med byggryn...i stedet for kartofler/ ris......I dag må den viden om kosten hvad den gør ved os og hvad den betyder ikke stoppes....vi skal lære hele livet. Og da din svigerfar åbenbart ikke savner noget andet en det sædvanlige...kunne han jo komme til at smage dit forslag.....med tilfredshed.
13 år31. december 2010 kl. 14:25
TinaR (slettet)
Selvfølgelig kan du tillade dig at spørge om du skal tage en skål salat med - og ja du kan da godt lade som om du lige tilfædligvis faldt over en lækker opskrift.
Men hvorfor ikke bare være ærlig og sige, at du jo er igang med et vægttab/livsstilsændring og at du derfor har taget en skål salat med - det tror jeg da kun at der vil være respekt omkring?!
Du behøver jo ikke komme med detaljer om hvor "ikke-sund" deres menu er, eller om at du ikke kan lide kogte kartofler ;O)
Jeg har været 120% ærlig gennem hele mit vægttab - har meldt til og fra og er aldrig blevet mødt af noget negativt.
Men hvorfor ikke bare være ærlig og sige, at du jo er igang med et vægttab/livsstilsændring og at du derfor har taget en skål salat med - det tror jeg da kun at der vil være respekt omkring?!
Du behøver jo ikke komme med detaljer om hvor "ikke-sund" deres menu er, eller om at du ikke kan lide kogte kartofler ;O)
Jeg har været 120% ærlig gennem hele mit vægttab - har meldt til og fra og er aldrig blevet mødt af noget negativt.
13 år2. januar 2011 kl. 16:49
Zeneva (slettet)
Hej, og tak for jeres svar.. :)
Vi var derude og spise samme aften. (kartoffelmos og gullash, MMM, det syntes jeg er mums.) ;)
Der diskuterede vi menuen, og jeg fandt ud af at vi skulle have hummer, laks og rejer til forret, så det spiste jeg mig mæt i. og så behøvede jeg slet ikke at spise noget af hovedmenuen.. ;)
Og det er svært at få folk til at forstå at jeg gerne vil spise sundere, får altid kommentaren "jamen du er jo ikke tyk, du skal da ikke tabe dig"
Og nej det behøvede jeg som sådan heller ikke, har normal bmi. Men jeg vil gerne have en Sporty og lækker krop og så vil jeg ikke tage yderliger på. så jeg netop kan undgå at blive tyk.. Og vil derfor gerne spise sundere, men det er åbenbart svært for folk at forstå..
Men der er jo nok en grund til at svigerfar har ti kg for meget siddende foran på maven...
Vi var derude og spise samme aften. (kartoffelmos og gullash, MMM, det syntes jeg er mums.) ;)
Der diskuterede vi menuen, og jeg fandt ud af at vi skulle have hummer, laks og rejer til forret, så det spiste jeg mig mæt i. og så behøvede jeg slet ikke at spise noget af hovedmenuen.. ;)
Og det er svært at få folk til at forstå at jeg gerne vil spise sundere, får altid kommentaren "jamen du er jo ikke tyk, du skal da ikke tabe dig"
Og nej det behøvede jeg som sådan heller ikke, har normal bmi. Men jeg vil gerne have en Sporty og lækker krop og så vil jeg ikke tage yderliger på. så jeg netop kan undgå at blive tyk.. Og vil derfor gerne spise sundere, men det er åbenbart svært for folk at forstå..
Men der er jo nok en grund til at svigerfar har ti kg for meget siddende foran på maven...
13 år4. januar 2011 kl. 13:22
Nu er det jo nytår lige om lidt.. I år skal jeg og min kæreste ud til min svigerfar og holde nytåt.
Problemet er bare maden hos ham.. Det er altid traditionel fed dansk mad. (det er ok nytårs aften) Uden nogen former for grønt eller grøntsager til. Så jeg sidder altid og spiser to kedelige kogte kartofler (hader alm kedelige kogte kartofler) et stykke kød og sovs nok til at kartoflerne ikke sidder fast i halsen på mig.
Jeg kan ikke lide noget af det sædvanlige tilbehør til det danske mad. ribsgele, tyttebær, asier osv.
Jeg har løst problemet ved lige at snuppe en rugbrød og en gulerod hjemmefra så jeg ikke er så sulten. Men jo ikke ligefrem pointen i at blive inviteret ud og spise.
Jeg tænkte så på om jeg kan tillade mig nytårsaften uanmeldt at lave en dejlig stor skål lækker salat og frisk og frejdigt komme med den og proklamere, det fik jeg lige lyst til at lave til os..
Eller skal jeg mon lige forhøre mig hos svigerfar først, og sige at jeg da lige har lyst til at lave en god portion salat til os??
Magter bare ikke hamburgerryg og kogte kartofler uden noget grønt alternativ..