Alkohol

Du læser en tråd i debat > kost

Alkohol
Hej alle medmennesker :D
Nytår er jo kendt for at være en fest med meget alkohol, og jeg skal altså heller ikke nyde festen ædru!
Men men men.. Alkohol uden for mange kalorier?
Jeg kan klare mig på 6 genstande fra kl 18 til kl 6 hvis det skulle være. Jeg er lidt af en svagsdrikker som de andre kalder mig.
Nå, men kender i nogen berusende drikke med "lavt" indhold af kalorier?

Og godt nytår forresten ;)
13 år29. december 2010 kl. 22:52
re: Alkohol
Hej DBK

Efterhånden har jeg indset at alkohol nok er en af de værste syndere, ikke kun kaloriemæssigt, men fordi det er et giftstof og nedbrydningen af dette i kroppen, tager så meget plads at fedtforbrændingen standser så længe det er i kroppen og vistnok bliver påvirket i et godt stykke tid efter, derfor er det ikke kun kalorierne man skal tænke på...
iform.dk

q.dk

Derfor har jeg siden jeg gik igang med mit vægttab fuldstændig skåret det ud af min hverdag, jeg har ikke rørt en dråbe alkohol i 4 år, og jeg vil påstå at jeg ikke føler at jeg er gået glip af noget, jeg har festet løs alligevel :-)

Men folk er jo forskellige så hvis man ikke kan undvære det, så vil jeg nok tro at vodka blandet med light sodavand er det mest slankevenlige man kan drikke for at blive hurtigt fuld.

Ps. så minder din historie rigtig meget om min :) Håber at du har fået det bedre og kommet af med overspisningerne :)
13 år30. december 2010 kl. 11:13
Hmm.. Tror desværre ikke jeg kan droppe alkohol helt. Men så må det jo bare blive til ren whisky.

Mange tak, og ja. Jeg har fået det meget bedre. Tak igen :)
13 år30. december 2010 kl. 17:50
Lige en indskydelse...... :

Man kan jo godt droppe alkoholen helt, men hvis det er et "must" i ens liv (altså ikke ment som noget misbrug), tror jeg på det at gå lidt på kompromis... Man behøves jo ikke hoppe ned på mcd dagen derpå og bestille løs... Der er sunde fastfood alternativer hvis man ikke gider lave mad...Og så lade være med at fylde sig med juice, kakao ect , overspise, købe slik og kager dagen derpå..

Folk er selvfølgelig forskellige og ved nogen er alkohol udelukket... men jeg har nu formået at tabe mig selvom jeg har drukket alkohol ca 2 gange om ugen.
13 år5. januar 2011 kl. 11:32
Jeg drikker kun alkohol ca. hveranden uge. Og oftest bestiller jeg intet dagen efter, men hapser som regel lidt chokolade, det er ikke en kæmpe last jeg har :)
13 år6. januar 2011 kl. 17:44
Her kan du se en kalorietabel over både alkoholiske og non-alkholiske drikkevarer..
kalorietabel.dk

Jeg har nemlig også spekuleret i hvad der er mindst usundt at drikke, hvis det endelig skal være. Jeg kan ikke se nogen grund til folk blæser det så meget op, hvis man drikker lidt af og til. :)
13 år9. januar 2011 kl. 23:46
Jeg tager et par gode whiskwy hver aften, ellers ikke mere, og jeg kan sagtens tabe ca 150 - 200 g om dagen. Det er bare om at udregne, hvad man kan tillade sig. Også en gang god dressing på fisken er rart. Vi har jo kalorieskemaet at udregne det efter.
13 år19. januar 2011 kl. 18:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });