Morgenmad

Du læser en tråd i debat > kost

Morgenmad
Jeg mangler nogle forslag til morgenmad som ikke tager for lang tid at tilberede og som mætter længe.

Jeg har laktose allergi, hvilket gør at jeg selv synes at det er svært at finde noget der er hurtigt og nemt at spise om morgenen

Så jeg ville høre om der var nogle der har nogle gode ideer som ikke indeholder mælk eller yoghurt.

jeg vil gerne tabe 15 kg så det må helst ikke været for fedt.
13 år29. december 2010 kl. 19:49
re: Morgenmad
Altså jeg er stor tilhænger af havregrød :-) synes det mætter godt og længe!!
Jeg putter indimellem lidt rosiner i, eller kanel, eller æblestykker - banan er også godt. For variationens skyld.
Du kan lave det i microovnen, så tager ikke lang tid.
13 år29. december 2010 kl. 20:37
Ja havregrød er rigtig godt..

Kan varmt anbefale 1 dl havregryn kog med 1,5 dl soyamælk uden sukker og 10-15 g soyaproteinpulver. Det er hurtigt, nemt og mætter.. læææænge! Soyamælken kan også ersattes med laktosefri mælk, men den var jeg ikke glad for.

Eller soya yoghurt naturel med lidt nødder og frugt, og måske 10 g. allbran? Det ernemlig også godt..

Startede selv med laktoseintolerance, så drak laktosefri mælk, men pludselig begyndte jeg at reagere på Nu er mælkeproteiner helt bandlyste i min kost, ellers hæver jeg i munden og slår ud.. Så kender godt problemet, når man ikke bare lige kan, som alle andre
13 år30. december 2010 kl. 23:17
Hey :D
-Jeg spiser selv en smoothie med havregryn i fx.
Bær, 1 moden banan, havregryn, evt lidt appelsin juice(gerne friskpresset) og vand.
-Havregrød i mikroovnen. 1,5-2 dl havregryn og 3-4 dl vand, 1,5 min i mikroovnen og vupti. Så er der havregrød. Er fan af at komme æblestykker og kanel på. GUF!
- Rugbrød med nutella, til weekenden ;)
- Et par stykker knækbrød eller rugbrød med bønnepostej fra Nutana. Mere guf! :P
13 år2. januar 2011 kl. 19:11
Jeg forsøger selv at undgå mælk. Jeg spiser hver morgen grovvalset havregryn med havremælk på. Det smager godt og mætter længe. Jeg forsøgte mig med havremælk for nyligt, og jeg synes det har en sødlig smag, der passer godt til havregryn og som gør sukker overflødigt.
13 år2. januar 2011 kl. 19:55
Måske en omelet af et par æg og lidt grøntsager?
Ellers en frugtsalat og en grovbolle til, det synes jeg kan smage herligt. Man kan jo også drysse en frugtsalat med hakkede nødder eller lidt müsli.
13 år4. januar 2011 kl. 06:53
Hvad med min ynglings-hurtig-morgenmad: 2 stykker rugbrød med en banan imellem, som bliver klemt hårdt sammen, så bananen moser sig :-) Det smager SÅ godt, mætter godt og er DÆLEME hurtigt ;-)
13 år10. januar 2011 kl. 09:31
Min morgenmad består næsten altid af to stykker wasa sport+ knækbrød, som er rigtig fiberrigt og derfor mætter en del. Der kommer som oftest mager ost, leverpostej eller lignende på og en masse agurk, peberfrugt etc. Og så et stykke frugt til, primært pære og æbler :-) Det er hurtigt at lave og så smager det godt! Ellers er jeg også tilhænger af havregrød. Jeg laver det dog altid på vand og ligesom andre herinde med æbler, rosiner og kanel :-)
13 år12. januar 2011 kl. 10:18
Kom lige i tanke om noget jeg genopdagede igår - Øllebrød.. Pr 100g = 330kcal og 90g kostfibre!! Det er super nemt og lækkert, kan købes som pulver, 2,5 spsk blandes med 2dl vand i en gryde og vupti på 2min har du en nem og nærende morgenmad
13 år12. januar 2011 kl. 20:16
til morgenmad spiser/drikker jeg en smoothie lavet på sådan nogle frugtposer man kan købe med ananas, mango og papaya op i blenderen med multijuice og blendes til en cremet drikke. lækker lækker elsker det og den er også go til sommer hvor det er varmt.
13 år12. januar 2011 kl. 22:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });